Jag och mina barn på resande fot i livet

Tiden går snart är det jul :-)

Publicerad 2011-10-17 13:24:04 i Allmänt,

Grymt vad tiden går, kanske för att allt bara rullar på utan hinder... hmm nja kan inte hinder fritt men är bara en positive person så fungerar det.

Badrummet går i en rasande fart med renoveringen OM allt går som jag vill så lägger jag klinkers i nästa vecka..... det skall nog fungera och då håller verkligen tidsplanen.

I helgen var vi på Hem/inredningsmässan i Älvsjö och den var väl sisådär, fick ingen direkt inspiration som man brukar får som "SÅ DÄR SKALLA JAG GÖRA" den uteblev tyvärr.

I helgen har jag bara suttit som "copilot" då sonen övningskör och gör det med STOR bravur, han är superduktig, han hända också att jag bidrar med mitt lugna och pedagogiska prat, mc instruktör i nästan 25 vid sidan av skall väl ha givit någon nytta tycker jag.

I dag när jag var på väg till jobbet och utanför Järvakrog så lät det som när man tappar en mutter/bult vid motorn och 30 sekunder senare så börjar bilen att låta något fruktansvärt när jag körde, in på Bilia macken och undersökte men såg inget, då lugnade det ned sig men sedan började flera saker "lossa" det var bara att åka in igen på verkstaden, den kom därifrån för ca 2 veckor efter att dem har fixat i växellådan.

Min egen diagnos lyder" en bult/mutter har lossnat från drivaxeln och det gör att den ligger och skaver på vänster fram. En kort titt på lyften konstaterade att bilen läcker olja från just vänster drivaxel... kan jag h rätt tro???

NU en VW Polo = ryggsäck... hmm inte kul..

Så vad säger man?, MÅNDAG och ändå glad :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela