Jag och mina barn på resande fot i livet

Södra Sverige Tour

Publicerad 2011-11-23 13:25:54 i Allmänt,

I skrivande stund är jag i Hässleholm :-)
Åkte från kära Åkersberga i måndags för att bila ner till Kalmar för ett besök.

Tisdagen drog vi vidare till Karlskrona för att sedan avsluta dagen i Helsingborg där vi tig båten för en "tura"

Tura för dem som inte vet är att man köper en biljet och åker fram och tillbaka för att äta och dricka som vi också gjorde men endast en tur dit och en tur tillbaka.

När vi begärde notan så fick vi kommentaren från 3 st servitörer "redan?", den en förklarade för oss då att man äter och dricker i någon timme, alltså man turar fram och tillbaka..... Detta är välligt vanligt att man gör detta, kanske nästa gång :-)

I eftermiddag bär det av till Malmö för att sedan åka hem i morgon...

På fredag kommer mina älskade barn igen och gör min helg :-)

/Gas mannen

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela