Jag och mina barn på resande fot i livet

Väl framme i Spanien

Publicerad 2010-05-19 09:29:43 i Allmänt,

Var vi klockan 02:00 på torsdags morgonen efter en seg körning med regn och jobbig trafik.

De följande dagarna bestod av att jobba på båten.

* Oljebyte på båda motorerna
* Borttagning av gammal Silicon i duscharna och dit med ny
* Fix av motor då den inte gick att starta och stäng av när vi var där sist
* Få igång el-tändningen till gasolspisen
* Fixa av tätning av taklucka i masterbedroom
* Allmän stor städning av båten

Det som var skönt även fast Jocke blev sjuk så han vi med allt och även en båttur på lördagen.
På kvällarna så blev det lite filmvisning på båten.
Båten blev verkligen ännu mysigare nu när allt är undanplockat och på sina platser

Stort tack för hjälpen Jocke och Kalle!!

Söndag kl 7 var det meningen att vi skulle åka hemåt men tiden sprang iväg och tiden var inte huggen i sten utan vi kom iväg kl 08:45 men det var okey också.
Då Jocke fortfarande var dålig så var det bara för mig att köra de 264 milen hem och med en sovpaus kl 02:00 och 1½ timme så var jag "fit for fight" igen.
Imponerad över min bil den drog endast 0.47 liter milen hem och det innebar att det krävdes endast 2 tankningar hela resan.... suveränt!!!

Jocke lämnade av kl 18:55, Kalle lämnades av kl 19:20 och jag hämtade lilla A kl 19:35 för att sedan hem och lägga stumpan och packa ur bilen!.

Behöver jag tillägga att jag somnade som en stock på kvällen..

Som sagt det var resan 1½ snart är det dags för den "STORA" resan som ni som vill kan följa på denna blogg!!

Det var allt för nu

/Kapten Matte

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela