Jag och mina barn på resande fot i livet

7/6-10 måndag

Publicerad 2010-06-10 20:24:32 i Båten,

03:40 hade jag ställt klockan på och därmed var det dags att vakna, barnen var inte lite trötta då det inte blev många timmar sömn igår. Krister hade varit så snäll att han erbjöd sig att skjutsa oss ner till Skavsta då flyget skulle gå kl 06:30, supertack. Vi var framme i god tid och valde att checka in ett baggage då vi som vanligt hade för mycket med oss men allt flöt på bra och vi sov på flygresan som tog 3 tim. Väl framme så möttes vi av en 20 graders värme.... mumma, snabbt hittade vi en taxi och for mot EmpuriaBrava och båten. Vi kom till båten ca 10:30 och gick direkt och handlade massor av mat eller rättare sagt basvarorna. Skulle hämta oljefilterna till motorn som jag hade beställt.... tror ni dem hade kommit NOT... han hade inte ens beställt dem...... men han ringde ett samtal och några timmar senare så hade jag dem i handen men vi hade redan då bestämt oss för att stanna till i morgon bitti, varför stressa!!!!. Vi packade ryggsäcken och begav oss till stranden istället där vi solade och badade, så underbart. Lite fix och trix på båten och en middag så är vi nu nöjda med dagens bravader. I morgon är tanken att vi skall hänga på låset kl 09:00 då dem öppnar macken så att vi får fylla tankarna med bränsle och sedan får vi se hur långt vi kommer i morgon. Kl är nu 21:30 och barnen sover som stockar och det gör strax kaptenen också

Kommentarer

Postat av: Jocke H

Publicerad 2010-06-10 21:16:49

Härligt att ni kommit fram ordentligt! Tog det endast 3 timmar att flyga? Känns lite omanligt! En viss skillnad mot bilresan du, Kalle och jag gjorde! En liten utflykt bestående av cirka 265 mils körning på cirka 36 timmar mellan Stockholm och Empuriabrava Spain...haha!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela