Jag och mina barn på resande fot i livet

28/6-10 Måndag

Publicerad 2010-06-30 14:19:58 i Båten,

Idag började resan tidigt redan vid 06:50 så kastade jag loss medan barnen sov, K vaknade nedast de få gånger som det kom en sluss. A vaknade av sig själv vid 9 tiden och K vid 10. Efter den sista slussen i alla fall på 50 – 60 mil så helt sonika ökade farten till runt 22 – 23 km/t wow vilken speed och vad fort vi kom fram, Strasburg, Karlsruhe, Speyer, Ludwigshafen och Mannheim som var en riktig sjöfart stad med stora och många hamnar. Slut destinationen idag blev Worms en liten förort till Mannnheim som vi även cyklade till och handlade det sista som fattades till morgondagens event. Idag har jag även fått reda på vad det betyder när mötande fartyg visar en fyrkantig skylt vit ram med blått innehåll och ett hål i mitten där det siter en blinkande lampa. Det innebär att fartyget vill att jag möter honom på hans styrbordsida istället för barbords sida. Fartygerna använder den när det är skarpa kurvor och dem måste hålla ut eller hålla in beroende på åt vilket håll dem kommer ifrån. Som vanligt var det SKÅLLHET ut och det blåser praktiskt taget ingenting men det är skönt att sitta på flyan och stekas J. Idag har A lekfrisör på K och mig allt för att alla skall hålla sig sysselsatta och hon behöver aktiveras mest men vi har hela tiden haft något att göra framför allt nu så får hon mera uppmärksamhet när det inte är så många slussar. När vi kom fram till marinan så var det bara en sak som gällde och det var att bada!!! Det är så underbart och att det är 21 grader i vattnet skadar ju inte heller. Takvara att strömmen ökade i floder/kanalen så behöver vi inte stressa i morgon då vi endast har 15 mil till Koblens och det är helt suveränt!. Annars är detta en tråkig kanal då det är mest industrier men en hel del kanalbankar som det solades och badades på, vattnet är faktiskt fantastikst rent och det kan man inte tro. Dagens distans 95 Nm, total kanal distans 541, dagens restid 10.45 samt en underbar ute temperatur på 24 grader och 21 i vattnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela