Jag och mina barn på resande fot i livet

24/6-10 Torsdag

Publicerad 2010-06-25 20:04:03 i Båten,

Igår så var vi och kollade öppettider för slussen och där stod det 08.30 så det var konstigt att tjejen som var på marinan sa 07.00, men för säkerhetskull så vakande jag 7 för att kolla och visst stämde det att den öppnade då. Jag väckte K och 07.30 var vi vid fösta slussen och påbörjade slussningen. Idag skulle vi verkligen pressa oss framåt då det känns som om vi ligger efter i schemat, igentligen gör vi inte det utan våra vännder kommer några dagar tidigare än beräknat så då måste vi ligga på för att komma dit vi skall möta dem och det är beräknat i Köhln eller Bonn. Detta kan innebära att vi måste skippa ett museum som vi vill se och det gör inget men däremot så missar vi inte en dag i Europark som tydligen är ett jätte stort nöjesfält. Sluss efter slus flöt på bra och vi kom till en sluss som var bemannad där vi fick lämna ifrån oss vår rjärrkontroll som öppnar broarna åt oss, nu är det olika team som följer med oss istället i bilar och mopeder som öppanr och stänger. Tyvärr så gick digitalkameran sönder så för tillfället så kan jag inte producera bilder och det gör mig lite ledsen men jag skall förska köpa en ny om det fungerar i Mulhouse. Fortfarande är det håresande nära att vi inte kommer under en del broar men samtidigt så är det jätte roligt då vår båt drar en massa uppmärksamhet för lokalbefolkningen. Troligtvis är det höjden som gör det då de flesta båtarna är mycket mycket lägre. Idag startade vi på sluss 14 och räknade ner till noll för att sedan börja räkna uppåt igen då vi numera åker medströms. För er som inte har slussat kan jag säga att slussa nerför är en dröm, det är mycket enklare, båten sliter inte i tamparna alls utan bar sjunker ner. Idag stannade vi efter sluss 28 och la till vid en kaj brevid en vanlig parkeringsplats innan sluss 29. Slussarna kommer ganska tätt nu. Igår blev det alltså hela 42 slussar igassande solsken. I början var det 26 grader i skuggan men sedan ökande det till 30, det var tokvarmt. Efter att vi hade lagt fast oss så blev det grillat kött samt ett bad i den 22 gradiga kanalen och det var skönt vill jag lova. Jag och A simmade en bra stund innan vi gick upp, K hade redan somnat som en stock. Det tar på oss i värmen men K är mer än väl förtjänt av en mycket god nattssömn då han verkligen har slitit. Tråkigt att säga men lite mulet väder skulle inte skada just nu vi blir vekligen stekta och man kan inte sitta inne heller för då ser man inte så bra då vi har flybridens soffa på fördäck. Bokade även tid med andra team som skall ta oss till Mulhouse och dit kommer vi i morgon.  Dagens distans glömde kolla , dagens restid 10.30, total kanal distans glömde kolla och dagens temperatur nu kl 22 är 20grader

Kommentarer

Postat av: Henrik

Publicerad 2010-06-28 12:31:06

Chip och välkoman till HAJK! Kollar om denna fungerar som jag tänkt mig.

Postat av: Henrik

Publicerad 2010-06-28 12:40:52

Ah det fungerade som jag hade tänkt mig!!

Beroende på vad man läser verkar ni ha det bra! Jag tycker fortfarande att Ni skall prova mitt förslag på hur ni skall ta Er under broar :). Som Ni redan har hört säkert så är det ganska behagligt här!! Skall du sammanstråla något med ÖDTC ?

//H



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela