Jag och mina barn på resande fot i livet

21/6-10 Måndag

Publicerad 2010-06-25 20:01:48 i Båten,

Jag smet iväg tidigt medan barnen sov och handlade nybakatbröd och lite annat för att fylla på kylskåpet allt för att kapa lite ledtider idag. Affären öppnade 07.30 och då var jag där och handlade. Väkte barnen med frukost som vanligt. Vi tänkte vara vid borgen när dem öppnar men det fixar vi inte tyvärr. Idag är är det fint väder dock inte blå himmel men inga mörka moln hoppas detta nu håller i sig. Klockan 09.30 var vi klara för borgen/slottet/fortet högt uppe på berget i Besancon. Vi tog cyklarna och på vägen upp mötte vi en massa skolklasser som också var på väg dit, hmm mycket tjo och stim lär det bli. Väl uppe så möttes vi av en ENORM byggnad, först en ytterring som man bara vandrade igenom och sedan kom inneringen som innehöll hela staden med kruthus och bonigshus. Nu hade de även gjort zoo med både tigrar och apor runt valgravarna som man kunde beskåda. Akvarium, musmuseium och småkryps museum hade de också allt var mycket roligt att titta på. Vi gick även på muren som verkligen stupade rakt ner, läskig tanke att ramla ner men jag förstår att fortet var ointagligt!. Tiden bara ramlade på och vipps var klockan redan 11.50 men vi ganska effektiva utan att stressa runt men jag kan verkligenrekommendera denna by med alla sevädrigheter som finns där. Igår hittade vi ett internet cafe som vi uppdaterade bloggen lite på och försökt även komma åt alla mina saker hemma men det gick inte så idag hade vi med våran egen bärbara dator så att jag kunde klämma  vardagen på pulsen med alla mail som väntade. Mycket trevliga personer och omtänksamma då dem kom in med våra cyklar igår och idag våra hjälmar så att dem inte skulle bli stulna, snacka om kundservice.... Vi kastade loss kl 14 och började resan mot Sverige igen får se hur långt vi kommer idag. Hmm det tog ju inte långtid förrän vi hittade en värdens vackraste plats och det fanns el där till A´s stora glädje så hon kan spela lite WII. Idag passerdae vi  slussarna 49 – 47 varav den sista var en dubbelsluss. Efter ca 1 km hittade vi denna lilla idyll som ligger i Deluz och ny fixade bryggor med el och vatten så vi sa att här stannar vi och njuter av solen som nu har kommit fram.Fram på kvällen efter den goda middagen som barnen hade gjort soppa med toast samt förrätt till mig med vin och ost och kex, som vanligt njuter denna stolta pappa. Barnen supertrivs det märks väldigt, önskar bara att Ad också hade varit här du hade livet varit fulländat. Vi har vandrat runt i denna makalösa underbara by som säker levde av bara sjutton för 40 – 50 år sedan då industrierna här blommade men de har verkligen underhållt byn ändå och jag trodde aldrig att jag skulle säga dett om Frankrike men här skulle jag kunna bo,  mycket natur, fiske, vandring , klättring och bara underbar natur!  Ikväll blev det ett WII mesterskap och A vann den ena och K den andra men vi hade det jätte trevligt. Dagens distans glömde kolla tyvärr, total kanal distans 328, dagens restid 2 timmar och 18 grader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela