Jag och mina barn på resande fot i livet

20/6-10 Söndag

Publicerad 2010-06-25 20:01:13 i Båten,

Burr i natt måste det ha varit kallt då vi endast hade 15 grader inomhus och tokmycket fukt på fönsterrutorna. Jag vaknade först som vanligt men denna gång runt 07:30 och barnen runt 08:30 då jag hade gjort frukost och hunnit plocka undan lite. Idag står det som sagt var en tunnel på spel  först = maffigt . Tunnel gick alldelse utmärkt och det var gott om plats. Tänkte att vi inte skulle åka så lång idag och efter 6 slussar varav en var dubbel sedan hittade vi vår stad Besancon, wow ca 200 meter upp på ett berg ligger ett jätte slot/borg, dit skall vi tänkte jag så efter ytterliggaren en tunnel nu på 388m så svängde vi vänster och hittade en mycket fin brygga med el och vatten. Efter en del fix och rengöring inuti och utanför båten är vi nu klara för stan och skall försöka hitta ett internet cafe så vi kan uppdatera bloggen och kontakten med omvärlden.  Idag har det varit lite låsigt och lite kallt men uppehåll och en del sol. Enligt en del som vi har träffat skall det bli fintväder och varmt från och med i morgon. Vi cyklade runt en hel del idag mycket mysiga gator och bra cykelvägar. En sen lunch blev det på ett liknande hamburgarehak med goda burgare för att sedan invänta hanmvärden så vi kan betala. Middagen blev på en Italiensretaurang där vi avnjöt pasta och sedan en längre cykleltur hem till båten. Vi har verkligen varit duktiga med att röra på oss och idag cyklade vi säkert någon mil. Morgondagen blir det ett taight schema då vi tänkte cykla upp till borgen och vara där när dem öppnar för att sedan åka vidare till för hoppningsvis Clerval. Dagens distans XXXX, totalt kanal distans, dagenss restid 6 timmar samt dagens temperatur 18 grader

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela