Jag och mina barn på resande fot i livet

10/6-10 Torsdag

Publicerad 2010-06-11 08:12:11 i Båten,

Äntligen sov vi alla som stockar, vinden öste på som igår och ingen antydan till avtagande men vi låg ganska stilla och knarrfritt i natt. På morgonen så tog jag och A en lång cykeltur medan K sov, ni som känner mig vet att jag och min pappa alltid tog denna morgonpromenad när vi var utomlands och den har så att säga kommit en generation vidare, en mycket bra start på morgonen. När vi kom tillbaka runt 10 tiden så satt K och åt frukost alldeles nyvaken. På dagens schema står städning, avkoppling, sola och nedtagning av targabågen där radarn sitter och jag hoppas vi hinner men det märker vi. Vi har runt 25 grader i skuggan och 20 grader i vattnet så A badar medan K slappar i hängstolen och jag bara njuter i solen men jag var tyvungen att bada också efter ett tag, superskönt! så vi badade ett bra medan folk glodde och kanske trodde att vi var konstiga, men vem bryr sig!.




Lunchen intogs på en lokal restaurang med mycket god mat men stora portioner var det, pasta för barnen och pizza till mig, det är lika spännande varje gång att beställa mat nästa ingen aning vad man beställer och de är ena rikiga guros på Engelska = NOT men det fungerar bara man ler :-). Nu på eftermiddagen så börjar vinden vända och blåser inte längre från syd utan nu från väster bra eller dåligt, ingen aning men så är det, bara den mojnar annars blir vi tyvunga att stanna en dag till. Det märks att detta är en gamal hamnstad gamla byggnader överallt och övergivna och lite tågräls på en del ställen också. De som bor i Frankrike är inte bättre än de i Spanien, skräp över allt och ingen stil och profil på deras gårdar eller hus..  Ett annat kontaterande var också att det var luftventilerna som det hade vräkt in vatten i och tackluckan var tät och det var en bra nyhet. Till middag blev det köttfärsås med spagetti mycket smarrig. När A hade lagt sig så beslöt K och jag för at ta itu med elen, kyllskåps brummet osv. Efter 2 timmars flåsande bändande och en del  svärande fick vi ut kylskået en liten båt så vi kunde få den tyst då det är något som vibrerar när den sätter i gång, vi gjorde även en massa fynd i form av bestik som låg bakom. Vi kom i säng 01:30. Dagens distands 0 Nm temperatur 20.

Kommentarer

Postat av: Jocke H

Publicerad 2010-06-11 22:27:36

Snacka om tuff start på resan!

Nu kan ni trösta er med att det med största sannolikhet inte kommer att bli värre än så här! Har ni överlevt denna storm så fixar ni alla tänkbara väder framledes också!

P.s Kul att takluckan höll tätt som vi renoverade :)

Kram till er alla!

Postat av: staffan

Publicerad 2010-06-15 20:22:59

mor hälsar att Stampe mår. 5 rader på landet. mors häck som du fixade till är bra.

Postat av: staffan

Publicerad 2010-06-17 17:40:55

Hälsningar från mor till er alla. Jag var i dag ute o tittade på brunnen. Sedan grillade vi. Stampe mår bra. Köttet räckte åndå. Kör försiktigt.

Vattnet håller på sinar. Mor törstar o längtar efter er. Ring gärna vid tillfälle.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela