Jag och mina barn på resande fot i livet

30/6-10 Onsdag

Publicerad 2010-07-02 10:18:20 i Båten,

Idag har vi precis rest med båten 30 dgr om man inkluderar den första resan från Almerimar till Gerona också var av denna resa 23 dgr. Vi startade morgonen lite lugnt det var ju ingen stress alls då K & M med barn skulle komma runt 11 snåret så vad kunde vi göra jo fixa lite med båten som att tvätta fönstrerna och sedan bada. Man behöver verkligen svalka av sig i denna värme men jag klagar inte. Svrige besöket kom ca 11:40 och det var ett mycket glatt möte där också kaptenen fick sig en present i form av lite drickbart och barnen godis. K&M var kvar ett lite tag men tog sedan bilen till Köhln där dem skall lämna den för att hämta upp den på fredag för vidare färd hem till Svedala med A. Detta innebär att jag och K kommer att fortsätta resan för egen maskin hemåt, känns mycket tråkigt men så är det längtar också mycket efter Ad som är kvar hemma. Barnen var kvar i båten så vi stojade och badade en hel del för att sedan avbyta för lite lunch, korv med skruv makaroner. Halv 4 var vi tvungen att lämna platsen, eftersom dem inte hade kommit tillbaka från Köhln ännu så kastade vi loss och åkte någon distans uppför för att tillfälligt lägga oss i vatten som inte strömmar. Barnen satt undertiden och tittade på film. Vi var där endast 20 min innan K ringde och vi skulle möta upp dem vi en kaj. NU påbörjade resan mot Köhln. Jag har redan kolla in vart vi skall åka till. Idag och det blir inte så långt, endast 20 Nm och det till en marina som inte har något namn enligt kartan men som ligger på 642,5Km. Kaptenen bjöd på skumpa till de nya passagerarna som vi avnjöt på flybridgen där vi hade det mycket trevligt. Kl 19 var vi framme vi bryggan kan man kalla det istället än för en marina då den inte har något namn J Det första som A frågar när vi stannar får jag bada..... ja mitt lilla scharmtroll visst fick hon det. K och K fixade förtöjningen med vana händer så det känns skönt att vi får lite hjälp med detta samt att rorjänga lite. Kvälls maten så blev det tackos som avnjöts på akterdäck i solnedgången, så underbart, god mat, trevligt sällskap, varmt och något gott att dricka till. Dagens distans 20Nm, total kanal distans 641Nm, restiden 3 timmar med en tempertur runt 25 i luften och 23 i vattnet. I morgon så kommer vi fram till Köhln där vi kommer att lägga till som vanligt på en marina för att sedan lämna av vännerna och dottern för hemresa till Sverige.

Kommentarer

Postat av: eva

Publicerad 2010-07-08 10:52:43

Låter som eran resa är super. Ha det så gott. Kram Eva

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela