Jag och mina barn på resande fot i livet

29/6-10 Tisdag

Publicerad 2010-07-02 10:17:45 i Båten,

Kl 07.30 så kastade jag loss medans barnen sov igen allt för att vi skall hinna till Koblens i human tid idag. Miljön blev bara finare och finare då vi åkte igenom fina vindistrikt med många slott eller fort som låg längs vägen. Barnen vakanade runt 9 och då blev det en flytande fruskost som man kan säga, vi åkte ju på vattnet J. Idag blev det lika varmt som de tidigare dagarna och medvind, det är lite för varmt bara och man önskar lite skugga men det är i alla fall bättre än regn.  Vi kom fram till marinan Rhein Marina i Koblens (591,4 km) redan vid 15, en timme tidigare än vad jag hade beräknat och det kanske kan bero på att ett tag så fick få en fruktansvärd medström så att vi kom upp i runt 24 km/t med samma varv. Har pratat med våra vänner från mitt gamla jobb och dem skall vara här ca 19:00 för middag. När vi la till så började det regna men det varade bara ca 20 min och på den tiden så han jag städa hela båten. Medan vi väntade på att dem skall komma så badade vi och det är 22 grader i vattnet, mumma! Imorgon kommer våra kära vänner från Sverige och följer med oss 2 dgr mot köhln så det kommer att bli mycket roligt. Just på denna plats så när man skall ha el så stoppar man in 50 Cent i en automat och då får man ström ett tag och som det verkar så köper man en viss förbrukning, i början sa det slurp eftersom jag damsög men sedan håll den ett bra tag. Min fd arbetskamrater kom punktligt och dem hade med sig en prsent en pava wirre och en massa kött som vi skall grilla. Kvällen var mycket trevligt och dem gav sig av runt halv 11:a. Trötta gick vi och la oss runt halv 12 för att ta imot en ny dag. Dagens distans 80 Nm, total kanaldistans 631 Nm, Dagens restid 7,5 timmar och fortfarande en underbar tempratur i luften på 22 grader och vattnet 22.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela