Jag och mina barn på resande fot i livet

1/7-10 Torsdag

Publicerad 2010-07-02 10:21:18 i Båten,

En ny månad och som vanligt uppe med tuppen och dem andra sover som stockar. Dagen började självklart med frukost men sedan också med någon timmes badning. Är fortfarande förvånad att det är så pass rent i kanalerna. Resan ner mot Köhln gick i lugn och sansad takt då vi inte hade någon tidspress, på resan ner så mötte vi jätte många promar som var påväg uppströms och ibland nästan 4:a i bredd och då gäller det att hålla tungan mitt i munnen. Väl framme i Köhln så gick vi ut och åt lunch som K & M stod för ”tack så mycket” för att sedan tillbaka till båten får ytterliggare lite bad. Det mysiga är at vi ligger mitt i Köhln och har inte långt till kärnan samt att det är en mycket trevlig marina som heter Rheinay_Hafen 687 km. Sednare på kvällen gick vi in till centrum för att hitta lite kanalböcker som jag behöver för de 2 – 3 återstående kanalerna men dessa var slut överallt tyvärr så det får gå ändå. Inne i centrum hittade vi en jätte stor frilufsbutik där barnen klättrade på klättervägg. Middag hemma i värmen och det är en fantastiskt temperatur kl 22:30 vi hade då 31 grader, helt otroligt. Pratade med hankapten och han sa att det skulle bli 38 grader på söndag och då hoppas jag att vi är långt borta eftersom det troligtvis inte blåser något. Känns tråkigt att alla åker i morgon speciellt A men jag får se henne om några veckor men jag har ju K kvar och det känns mycket bra, det har varit mycket roligt och underhållande och det fungerar ju med 7st på båten utan att det blir för trångt. Dagens distans 26 Nm, total kanaldistans 676 Nm, dagens restid 3 timmar och utetemperatur 31 grader och vattnet 21.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela