Jag och mina barn på resande fot i livet

16/7-10 Fredag

Publicerad 2010-07-17 07:49:54 i Båten,

Sovmorgon J, äntligen men vi gick och la oss kl 24 i och för sig!. En del kanske sägere då att det är väl ingen tid 12, jo det skall jag tala om för dem som inte ar varit på sjön och då kört båten båten mellan 8-10 timmar i stekande sol och näst intill ingen vind alls som fläktar skall jag tala om att man är helt väck på kvällen. Jocke och jag gick och handlade lite mat för att fylla på förråden lite. Jocke bokade sin hemresa igår och det blir buss från Borgholm till Stockholn och tar ca 7 timmar, stackare! Den går iof inte för än 12 någonting medan vi kommer att rulla runt 11. Väl tillbaka så intog vi en frukost för att sedan vinka av Jocke. Vi kom iväg prick 11. Väl utanför hamnen stötte vi på optimistjollar och en rundbande logg för katamaraner så vi var tvungen att åka lite söderut för att sedan vika norrut igen. Delmålet idag är Stensvik där vi skall möta upp Thomas och hans fru Sara då dem är på Öland för att campa, Thomas och jag är fd arbetskamrater, en underbar kille som jag har lärt att känna och kommer att självklart fortsätta att hålla kontakten med. Vi avnjöt en lunch på en tervlig restauran, jag åt strömming och potatismos och K åt hamburgare. Mycket trevligt hade vi dock inte så länge men bättre än inte träffas alls. Det känns lite tomt efter Jocke kompisen har lämnat oss, nyft! Det tyckte K också............ Vi kastade loss i vanlig ordning och begav oss till en naturhamn som vi hade kollat ut i boken. Som vanligt körde vi rätt på men höll på att åka in i fel vik och jag lovar att det går INTE att åka in där pga av djupet. Det är lite trixit att bara med hjälp av koordinater från en GPS och ett sjökort plotta in vart man är, det som vanligtvis elektroniska sjökort gör men jag ville inte betala 3000:- för ett till sjökort utan köpte papperssjökort istället. Jag är nämligen duktig på att navigera så varför inte. Väl inne i denna lilla idylliska naturhamn så kastade vi ankar och började bada MYCKET skönt. Tog en värkt tablett lite sent så jag fick en sjudundrande tandvärk ca 45 min innan vi kom fram men den försvann efter ett tag. Imorgon bär det av till Västervik att hämta min älskade mamma och A´s halvsyster som kommer att åka med oss till Stockholm Åkersberga. Har inte träffat mammsen på snart 6 veckor så det skall bli underbart!!!. Dagens distan 39 Nm, total distans 1541 Nm, dagens temperatur och då är det kvällstemperaturen som alltid 24 grader och 21 i vattnet, snacka om att det kans skifta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela