Jag och mina barn på resande fot i livet

14/7-10 Onsdag

Publicerad 2010-07-16 08:56:32 i Båten,

Tiden bara rusar iväg, känns det som nu när vi kom till Sverige, ja det är märkligt men visst börjar det kännas att vi har varit borta ett bra tag. Gick en morgon prommenad i morse när mina matroser låg i bingen. Fick skjuts av en farbror till en båtaffär som ligger på Saltö ungefär en 20-30 minuters gångväg. Väl framme så visade det sig att dem inte öppnade förrän 9 och klockan var bara 8 så det var bara att gå tillbaka till båten. Frukost och sedan gick vi alla iväg till butiken igen, skulle nämligen köpa medel att ta bort alla fläckat på båten och tyvärr fick jag inte tag på det som jag ville ha men köpte annat istället, det gick ändå bra att använda detta medel visade det sig. K gnuggade och slet med ett mycket bra resultat men en maskin skulle inte skada, nu vet vi att det fungerar i alla fall. Jag bjöd på silllunch innan jag for iväg med bussen mot tandläkaren kl 13.20, skulle vara där 14 och kom fram med lite marginal. Det visade sig att det var inflamation under en gamal lagning som dem var tvungen att ta bort och göra om lite tillfälligt. Fullproppad med bedövningssprutor gav jag mig tillbaka till båten där det väntade ett paket från Jocke och färska jordgubbar, snacka om ett underbart välkomnande, tack K och Jocke, ni är bäst och en underabar ny kastrull som skall användas det vill jag lova!, båten var också städad J. Vi kastade loss ca 15 och begav oss ut genom kobbar och skär, hade nämligen lagt rutten mellan massa öar istället för att vi skall åka samma väg igen, så nice att vara inomskärs igen. Hamnen som vi hade ställt in siktet på heter Sandhamn och det är inte i Stockholms skärgård, det finns flera Sandhamn.... Vi fick en ytterplats och det var skönt idag skall detbanne mig inte blir någon segelbåt utanför inte..... En promenad i denna gamla fiskeby/sommartorpsby och en hel del massa fula hus och med fula menar jag att dem inte alls vid tillbyggnad har brytt sig om den övriga designen... Men lite mysig var byn i alla fall. Vi tig också oss ett dopp, och varmt var det inte , så skumt nu är tempen endast 13 grader men det var uppfriksanske i alla fall. Imorgon är det tanken att vi skall ta oss upp till Borgholm och det är givetvis Öland. Enligt prognosen skall det blås SO vindar och det innbär att vi kommer nu att få dem nästan akterifrån. Film avslutade kvällen. Dagens distans 14 Nm, total distans 1440 Nm, dagens restid 2 tim, en underbar kvällsremperatur på 23 grader samt helt vindstilla på havet och en isande 13 grader i vattnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela