Jag och mina barn på resande fot i livet

13/7-10 Tisdag

Publicerad 2010-07-16 08:55:59 i Båten,

Hela natten har det hörts klampande elefanter på fördäcket samt att jag har genomlidigt en frukansvärd tandvärk så ni kan förså hur fräsch jag känner mig nu på morgonen. Vi bestämde oss redan igår att vi skall härifrån senast kl 9, träbåten lämnade redan kl halv 8. Fy bubblan vad båten är smutsig....... Idag blir det mycket sidosjö och det innebär att det kommer att rulla en hel del. För min del så blev det bingen efter att vi hade lämnat hamnen, jag var helt slut och har en sådan tandvärk så det gick inte att koncentrera sig alls. 2 timmars vilande sedan var det bra och jag tog över rodret igen, har fått ganska mycket hjölp av Jocke att rorjänga (styra båten). Vi hade en ganska kraftig sidosjö igen så båten rullade en hel del, där fick vi för våra lugna kanaler J. Utklippan var dagens mål men K ville att vi skulle åka till en hamn som heter Sandhamn men som vanligt så blev målet något annat, Karlskrona blev det då jag lyckades få tag i en akuttid på folktandvården i Rödeby som ligger drygt en mil från Karslkrona men inte förrän i morgon. Vi gjorde staden efter att vi gjort det sedvanliga som tillägning och undanplock av saker och senare äta en middag på Lisas sjökrog där det blev kalltökt lax, mycket gott. Kvällen avslutades som vanligt med en film. Det var nog nitton år sedan som jag var i Karslkrona och partade loss riktigt med mina lumpenkommpisar Johan Edenholm och Lars Richter, ja det var tider det. Vi hade nämligen gått på grund med vårt fartyg HMS Älvsborg som numera tjänstgör i någon annan del av världen tror jag. Hon låg i malpåse några år för att sedan säljas enligt rykten,  ja vilka minnen. Hettan håller i sig fortfarande men jag klagar inte även fast man kan läsa på Facebook över många som klagar. Tror att denna typ av väder/värme får vi nog vänja oss med. Dagens distans 54Nm, total distans 1426 samt kvällens 26 gradiga temp och vattnet 20 grader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela