Jag och mina barn på resande fot i livet

22/7-10 Torsdag

Publicerad 2010-08-05 09:56:56 i Båten,

Jag har sovit ganska bra dock så vakande jag väldigt tidigt redan kl halv 6 då det ryckte en hel del i ankaret så jag var tvungen att kontrollera om vi hade draggat något men det hade vi inte så det var skönt men det blåste ganska kraftigt. Jocke hade inte fått sovit en blund i natt den lilla kyckligen men övriga besättningen hade sovit. Men jag valde att kasta logg och bege oss mot västerhaninge där Jockes bil är parkerad. Resan dit gick på runt en timme sedan bar det iväg hemåt. Första anhalten blir Waxholm där jag äntligen får se min älskade dotter igen samt lämna av hennes halvsyster. Nu vill man bara hem i alla fall en liten stund. Sista biten hem var det bara att köra utan sjäkort då jag känder vägen och alla hinder. Tillägningen i Waxholm gick suveränt och dottern blev såååå glad att se mig. Nästa anhalt var Svavelsö där mammsen skulle hoppa i land för att köra sin bil till Åkerberga där vi skall lasta ur båten. Väl frame i Åkerberga så var det här med plats... det var inte världens enklase men jag hittade en plats i kanalen och tro det eller ej men jag vänder utan problem i kanalen snacka om att man har lärt sig sin båt utantill, kändes mycket mäktigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela