Jag och mina barn på resande fot i livet

20/7-10 Tisdag

Publicerad 2010-08-05 09:55:01 i Båten,

Klockan blev nio innan jag i alla fall vakande och som vanligt blev det ett morgon dopp men denna gång på akterspegelns dusch J. En lättare frukost blir det idag då vi kommer att inta lunchen på Sävö korg som litter drygt 10 distans från oss. Enligt K skall detta vara ett mycigt ställe men som alla krogar där man lägger till med båt så blir det fullt nästan direkt så jag beslutade att vi skulle åkarunt 10.30 för att komma innan alla andra, krogen öppnar kl 12. Detta visade sig vara ett smart drag för det första eftersom vi har en stor båt och för det andra så kan vi äta nästan omg när dem öppnar. Efter en underbar måltid så bar det iväg till Trosa. Vissa passager var verkligen trånga och det gäller att hålla tungan rätt i munnen annar kan det sluta illa, men det gjorde det inte. Resan gick återigen mellan kobbar och skär verkligen mysigt. Väl i gästhamnen när jag väl hittade en plats och påbörjade att åka in där så kom hamkaptenen och sa att jag skulle lilla utanpå en annan båt, SUCK!, dock så var det en motorbåt i samma storlek som vi har men ändå, det är inget roligt att ligga utanpå någon annan eftersom hur man än gå till väga så smutsar man ner deras båt och det är lätt att man väsnas för mycket. Som vanligt efter tilläggningen så bar det av till torget för att inhandla lite glass samt mat, men på vägen dit så såg vi något otroligt (kanske inte ni tycker) men det låg en princess i kanalen med samma årsmodell som vi har.... dock med en grymt snygg targabågen, vår är inte lika fin tyvärr. K och jag bestämde oss för att hälsa på dem efter att vi har handlat osv. Som lovat så gick vi till båten och knackade på och vi ursäktade oss men sa att vi var intresserad av just deras targabåge och det visade sig vara världens trevligast par och detta gjorde att vi senare på kvällen blev efterlysta eftersom man är ju social av sig, wow vad fin den var och den var lite annourlunda än vår då den t.ex saknade ett sovrum, där var det en liten salong som hör ihop med köket istället. Middag med grillad kyckling och ris stod det på menyn, mumma.. Senare kom K &m samt en kompis till m över och åt deras medhavna mat och som vanligt blev det kortspel på kvällen och vi hade det underbart roligt, sent blev det också!.  Dagens distans 22 Nm, total distans 1663 Nm, dagens restid 4 tim och en underbar temperatur på 24 grader och vattnet 22.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela