Jag och mina barn på resande fot i livet

19/7-10 Måndag

Publicerad 2010-08-05 09:54:19 i Båten,

Nu är det inte så många dagar kvar innan man är hemma från denna långresa, man börjar känna sig nöjd faktiskt. 08:30 så blev det ett morgondopp och sedan blev det städning efter gårdagskvällens trevliga tillställning. Idag har K och jag tagit fram en mysigt ställe där vi skall ankra upp och det är en bit dit så jag tänkte komma dit i vetig tid så vi kastade loss rung 10.30 k och familj stannat några timmar till, de håller nämligare en högre fart än vi. Dagens navigation går i väldigt trånga passager då jag vill förbättra på min navigation, varför åka där alla andra åker och det var ett mycket trevligt intiativ för vi fick uppleva mycket fin natur. En liten bit efter Oscarshamn kom dem i fatt oss och följde där efter vårt tempo.  Väster fjärden (Ringsön) blev dagens mål och vi hittade en jätte bra klippa som vi kunde backa in till, det var första land förtöjningen i en naturhamn som har gjort och det gick bra med lite förberedelser. Grillning och bad stod på menyn i dag på klippan i våra grillar. Liksom andra dagar så satt vi allIhoppa på vårt akterdäck och intog middagen och vi sitter utan problem alla 9 personer då kanske ni förstår hur stort akterdäcket verkligen är!. Kortspel och galda skratt avslutade denna underbara kväll. I morgon bär det av till Trosa. Dagens distans 37 Nm, Total distans 1641, dagens restid 4 tim, temperatur 20 och vattnet 22.

22/7-10 Tisdag

Kommentarer

Postat av: Runarirmelin

Publicerad 2011-02-17 08:34:22

Excellent site.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela