Jag och mina barn på resande fot i livet

Torsdagen den 8/4-10

Publicerad 2010-04-11 10:16:01 i Utflykt,

05:30 Barnen sover och endast jag är vaken, började med att fylla i lite olja i motorn för i morgon skall den gå långt, jag räknar med att köra ett 11 – 12 timmars pass. Det var verklogen mörkt ute så jag fick radar navigera mig fram och det var riktigt kul. Det var en ganska kraftig sjögång efter gårdagens storm men det var ändå helt okey. Barnen vaknade 08:45 då hade jag redan kört nästan 3 timmar. När vi rundade Cabo Tortosa så började det blåsa riktig stark frånlands vind och det blev om inte värre vågor nu mot igår. Tyvärr var vi lång ifrån land (12 Nm) så vi fick kämpa oss iland för att tanka men jag lovar att det var skönt att komma i hamn (Ametlla de Mar) efter 50Nm. Denna gång höll vi oss efter kusten och fick då medvind och inga vågor alls så nu kunde vi sola på flybridge, snacka om omväxlande väder. Jag hade beräknat att anlända hamnen kl 18:00 och vad gjorde vi exakt kl 18:00 anlände vi till Sitges Yacht marina efter att ha färdas 101 Nm på 12 timmar, det tycker jag är bra jobbat. Nu har vi totalt åkt ca 386 Nm. Nu skall vi gå ut och äta för det är vi värda efter dagens långtur. Vilken hamn vi hamnade i superstora Yachts, vår 45:a såg ut som en livbåt mot dem. Försökte att få tag på en hamnkapten men utan någon lycka, vill dem inte ha betalt så är det upp till dem. Men innan en promenad så var det återigen dags att skölja av båten från salt. Jag tror att vi åker ungefär samma tid i morgon så att vi anländer till hamnen runt 16 snåret (tro jag om inte vi möte på en storm igen) vi har nu endast ca 100 Nm kvar till vår slut destination.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela