Jag och mina barn på resande fot i livet

Torsdagen den 1/4-10

Publicerad 2010-04-07 22:03:58 i Utflykt,

06:30 vaknade vi efter en god natts sömn som dock var lite kylig men efter en frukost så var vi igång igen. Dagens schema Skrubba båten utvändigt, en båttur, fix av elverk och lite andra små saker. Idag har det knappt blåst något och det har varit strålande solsken hela dagen så att skrubba båten i solen var skönt och resultatet var mycket lyckat, båten var mycket smutsig både på utsidan samt insidan men vad gör det när det är ca 20 grader i skuggan J. Självklart så blev det vattenmelon på fördäcket idag.

Dansken blev inte klar idag med elverket och det känns inget bra, han jobbar inte som en raket direkt men förhoppningsvis blir det mycket bra, han har snart bytt hela motorn, ny kolv osv. Det blev inte heller någon båttur då det blev sent innan Dansken gav upp för dagen. När vi skulle laga middag tog gasen slut så det var ju bara att dumpa in maten i kylen igen och gå på restaurang så det blev en kinesisk restaurang. 22:00 blev det sängen då Dansken skulle komma kl 08:00 för att fixa det sista på elverket. Min avsikt är att vi skall åka lite i hamnen idag med båten, måste prova den/lära mig din innan vi åker samt tanka och sedan lämna hamnen men innan måste jag byta impellrar (den lilla propeller som tar in kylvattnet utifrån och kyler då ner motorn), annars så kommer schemat bli lite taight i alla fall om vi vill till Ibiza Mallorca men det återstår att se hur resvägen blir.

//Nattinat

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela