Jag och mina barn på resande fot i livet

Tisdagen den 6/4-10

Publicerad 2010-04-07 22:29:41 i Utflykt,

I morse så sov vi ut och vaknade 08:30 det var jätte skönt att sova ut. Innan vi åker till Valencia så kall utrymmet i aktern städas ur och röjas. Mycket skräp men även bra saker hittades samt att vi var tvungen att skura mattan som låg på golvet då Dansken hade spillt lite diesel på den, ut på bryggan och skrubba, skrubba. Lunch och nu Valencia dock så beställde vi en taxi som tog oss in till staden, ett under att vi kom fram helskinnade då taxin kördes av en dam som verkligen forcerade fram genom trafiken med mm. till marginaler. Mycket mysig stad men det var inte mycket öppet till min stora förvåning. Vi hittade i alla fall en glassbar och det var inget snål på dessa glasskulor inte. Vi gick också till en inomhus marknad med allt som man kan tänkas köpa, fisk, kött, grönsaker m.m. verklig charmit och man ser hur maten ser ut innan paketeringen. Valencias tågstation var mycket stillfull eller rättare sagt ståtlig, bredvid denna låg det en tjurfäktnings arena. Det var ganska varmt i staden runt 22 grader. Efter ett tag så var det nog tittat och vi åkte hemåt i en ny taxibil och denna gång var det en fröjd att åka taxi. K och A ville åka gummibåt så vi blåste upp den som fanns på båten alldeles ny var den. För en gångs skull så la jag mig på fördäcket med ett gals vin och solade medan barnen plaskade runt i hamnen med båten. Kvällen avslutades med film innan man brakade i sängen.

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2010-04-08 10:37:18

Kul att följa eran rutt. Låter som allt har gått bra.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela