Jag och mina barn på resande fot i livet

Söndagen den 4/4-10

Publicerad 2010-04-07 22:21:23 i Utflykt,

Denna dag blev avresan redan kl 08:00 efter att jag hade lånat en dator med Internet så att jag kunde kontrollera vädret de närmsta dagarna, det skulle börja blåsa lite så jag ville att vi skulle komma iväg tidigt. Innan vi rundade Cabo De Palos så var det en rejäl sidsjö säkert med en våghöjd på 2½ - 3 meter så det var flera vågor som slog över båten men båten går verkligen stabilt. När vi hade rundat fyren och styrde mera norrut så tog vi vågorna mera förifrån och det blev det inte så stampigt men jag beslöt mig i alla fall att vi skulle dra oss närmare kusten då vågorna är mindre där eftersom det var en frånlandsvind. Vi åkte längs hela Marmenor kusten som mestadels består av sand. K fick syn på en jättestor sköldpadda runt 1 meter i diameter som dök innan båten plöjde förbi den. Runt halv 3 så närmade vi oss Benidorm som verkligen så mysig ut på från sjösidan, till vår fasa så var det inga stora båtar i marinan alltså vi var tok störst och det till hör ju inte vanligheten att vara största båten J så det innebar att jag inte vågade åka in och lägga mig då jag var lite osäker på djupet. Det var bara att åka vidare en sväng till och vi beslöt oss för att ta hamnen och byn Altea. Väl inne i hamnen så backade vi för fösta gången in med båten och det gick som en dans, tror att jag har lätt för mig angående hur båten agerar. När båten var rentvättad från allt salt så begav vi oss ut på byn för att se oss omkring. Middag blev på en restaurang som heter ”tutti frutti” Spagetti, kyckling bitar med pommes samt pizza bestod middagen av. Imorgon får vi som om det blir Ibiza/Mallorca eller inte, det återstår att se. Dagens distans ca 71 totalt ca 173 Nm och nästan halva resan gjord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela