Jag och mina barn på resande fot i livet

Onsdagen den 7/4-10

Publicerad 2010-04-11 09:45:14 i Utflykt,

Vi vaknade som vanligt runt 7 för att göra oss i ordning för att tanka båten, macken fanns i hamnen så det kändes bra. När vi kom fram till macken så var det ingen där och jag ringde ett telefonnummer men bara en telesvarare som svarade. Öppettider för macken var kl 08  - XX och vi var där 8:25 men tydligen var den stängd då jag fick tag i en annan som sa att jag fick åka vidare och tanka i Pto Puebla de Farnals, då det inte var någon ko på isen gällande bränslemängden så tuffade vi dit och det var ju endast ca 8Nm. Vägen dit märktes det att det började blåsa upp och våghöjden ökade. Efter tankningen så ville jag köpa olja men det var slut på macken så vi fick oss en promenad och handla 10L olja. Nu började verkligen vågorna bli påfrestande när vi kom ut och vi stod ut endast 37Nm då våg efter våg sköljde över båten hela tiden. Det som också var underbart var att K och A inte gnällde en endaste gång, de sa att om vi hade åkt stålis då skulle det inte vara roligt. Hamnen som vi nästa onekligen slängde oss in i pga av stormen Pto Oropesa som var en jätte mysig hamn. Efter att vi hade gjort ordning båten så begav vi oss till stan där vi också avnjöt middagen hamburgare och glass efteråt. Jag har en fundering på att åka redan kl 06 i morgon bitti då vi är långt efter i schemat. Dagens distans ca 45 Nm totalt ca 285

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela