Jag och mina barn på resande fot i livet

Fredagen den 2/4-10

Publicerad 2010-04-07 22:10:54 i Utflykt,

Jag vaknade som vanligt runt 6 men kunde slumra en stund till, dansken skulle ju komma runt 08. Barnen väckte jag runt 08:30 då kom äntligen danske. Av någon anledning så hade jag det på känn att generatorn skulle ta ett bra tag innan den var klar och visst fick jag rätt. Medan dansken och en kompis till honom mekade så gick vi på några promenader för att leta efter en öppen affär som sålde bröd och gasol och till sist så hittade vi gasol och lite andra tillbehör. För att få tiden att gå så bytte jag impeller på den ena motor men den andra fick vara då jag inte kom in runt motor och det är inte för att jag är tjock utan att det var supertaight så jag får klura ut hur jag skall byta den senare. Under eftermiddagen så avnjöt vi vattenmelon på fördäcket i solen igen, var verkligen skönt. Klockan började närma sig runt 17 och då började vi verkligen se slutet på arbetet med dansken och apropå dansken han är en mycket mycket trevlig man som verkligen bjöd på sig. Medan jag bytte impeller så diskade A och K gjorde middagen, fläskfile och pasta, mycket gott. 17:30 så taxade vi ut för första gången och jag gjorden en 360 snurr efter 100 meter så jag vet hur båten skulle fungera vid kajen som vi skulle lägga till och tanka man vill ju inte braka in i kajen direkt. Jag ropade upp på VHF:en kontrolltornet och sa att jag skulle komma in och tanka och checka ut. Tilläggningen och tankningen gick mycket bra nästan 1000 l senare så bar vi oss iväg. Även fast vi bara åkte ca 10 distans så var det skönt att äntligen åka. Vi tig närmast hamn Pouerto Roquetas och gjorde staden lite, vi hittade en butik som sålde frukt och bröd så nu är vi på G. Efter att vi spelat ett spel som A hade så nannade vi kudden vid 22 men nu äntligen har vi lämnat hamnen och är på väg till Barcelona. Dagens distans ca 10

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela