Jag och mina barn på resande fot i livet

Tisdag

Publicerad 2009-10-06 08:41:33 i Personligt,

Dagens vikt: -0.6
Total minskning: -0.6

Ja jag vet att man åker jojjo när man mäter sig varje dag men nu vill jag gärna göra det.
Fortfarande vågor av smärta men det gäller att tänka på något annat, det kommer när man inte har något annat att göra.... Min mat lust är helt borta men självklart lagar jag mat åt barnen och sitter och försöker äta, måste också äta om jag tränar för det är inte bra att inte ha något att förbränna av.

Igår blev det lek med tåg banan och dylikt samt en del gos efter middagen.
Elen slocknade hos oss kl 20:00 i går och kom inte tillbaka för än ca 2 i morse, var tvungen att gå upp och stänga av tv:en och lampor såg ut som om vi hade fest hemma :-) så det blev att tända ljus, tänk om man hade en öppen spis som man kunde mysa framför, avis på dem som har det.....
Det piminer mig om hur hunderbart det skulle vara att bo i skärgården, alldeles tyst för det var det verkligen igår, både jag och V ställde oss i dörren och tittade ut, vilken tyssnad och wow vad månen lyste upp.

Det märkas att det börjar bli vinter ut för vi hade nog nästan -10 grader i natt och hur vet jag då det! jag har en firma ( www.futuretec.se ) som säljer temperaturövervakningar och vi har en demoanläggning utomhus så det är väldigt lätt att se. Mycket kläder blev det för lilla A i morse, tycker det är svårt att välja kläder när det är många minus på morgonen men 2 siffrigt på eftermiddagen

Helgen är bokad och klar så det känns skönt så att man inte bara sitter och deppar/slappar. Mina stora älsklingar kommer på fredag, äntligen det var ett tag sedan ví sågs.

Det finns en del aktivitet som jag håller på att boka upp men måste ta det lite piano för att man skall inte skaffa sig ett hektiskt liv bara för att man inte skall fundera så mycket.

Man måste sörja, det mår man bra av och det är enda sättet att komma vidare.

Dags att jobba vidare.

"Be strong"

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela