Jag och mina barn på resande fot i livet

Måndag igen

Publicerad 2009-11-02 10:12:17 i Utflykt,

Vilken underbar helg jag och barnen har haft!!!
Vi har varit lediga tors - söndag.
I torsdags så tog vi det lugnt bara för att förbereda fredagen till Åland.
Bakade också bröd inför resan och nu blev manitoba brödet precis som det skulle tack vara min nya köks våg.
Barnen bara vräkte i sig brödet och det får man säga är ett gott betyg.

Fredagen
Resan började hemifrån 07:50 mot Kappelskär där båten skulle avgå kl 09:00 som den också gjorde med familjen Håkansson ombord :-D
Resan över var lugn och skön där vi också åt lite medhavd risifrutti samt det nybakade brödet, det var ganska många på båten mer än vad jag trodde att det skulle vara men det var helt okey ändå!. Efter ankomst så tog vi en runda i centrum och shoppade lite nya kläder till mig och gick och småspanade i lite affärer.
Runt 1 snåret så äntrade vi mariebad som det så fyndigt heter där vi badade i ett underbart badhus med alla möjliga vatten saker, dem har till och med ett ute rum som man simmar ut till och det märktes att det var endast 2 grader varmt ute. Efter nästa 4 timmars badade så åkte vi till en tor affär där dem har allt och till min förvåning så är nästan allt dyrare där, hmm Åläningarna kanske tjänar mera? i alla fall så inköptes nya dricksglas.
Båten hem avgick 18:30 lokaltid och vi hade bokat Buffe som avnjöts direkt när vi kom ombord på båten. Alla blev supermätta. Vi var hemma runt 20:30. Detta var en mycket lyckad resa som vi garanterat kommer att göra om.

Lördagen
Var A borta och friade som födelsedag hos mormor men kom hem till middagen. Jag och K, AD och deras farmor åkte till Lidingö kyrka och besökte min mormor och morfars grav. Man känner sig lite ledsen när man kommer dit och det skall man väl göra för man tänker på dem med glädje, pappas grav hade mamma redan varit till och jag kommer att åka dit i veckan istället.

Söndagen
Var en stor dag för A då hon fyllde 6 år, vi uppvaktade henne på morgonen med tårta, presenter och sång, hon blev jätte glad för alla presenter och tårtan jag gjorde fåt henne dagen innan, självklart en prinsesstårta. Efter lunchen så bar det av till lekhuset "lekis" där vi tog i mot 6 kompisar för lek, alla hade jätteroligt och det blev mycket lyckat, skönt att ha det någon annanstans än hemma så det var värt varenda krona!. Senare kom farmor och Jocke för att fira lilla A. A beställde också middagsmaten som blev pannkakor som jag gjorde på det nyinköpta plattlägget, det var verkligen en frid att laga pannkakor på den...

Så helgen har varit mycket mycket bra!

I morgon så skall jag och A på restaurang och äta.... vi skall fira lite för vad vad det håller vi för oss själva!!!

Kommentarer

Postat av: Patrik

Publicerad 2009-11-02 15:59:40

Visst tusan... Du får gratta dotra din från oss.

Lät som en trevlig helg.

Jag passade på att ta ledigt hela höstlovet. Så skönt att å vara hemma med knoddarna.

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-11-03 17:19:39

Vad mysigt ni verkar haft det!

Hoppas allt är bra med dig! Kramis!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela