Jag och mina barn på resande fot i livet

Dag 1

Publicerad 2009-07-27 21:31:27 i Utflykt,

Resan startade i morse kl. 07:15 från Åkersberga, via Borås där vi lastade av våra motorcyklar från släpet. Nu undrar du säkert ... vadå släp? Jo, det stämmer, vi lastade våra motorcyklar redan igår kväll på mitt lilla släp och anledningen till det är att både jag och min kompis Jocke INTE känner någon som helst tillfredsställelse av att åka 500 uttråkande km på motorväg sittandes på röva i en och samma ställning på våra motorcyklar. Vi kommer åka tillräckligt i både England och Skottland
Vi anlände Skandiahamnen i Göteborg något senare än beräknat i kväll, men lyckades köra ombord och förankra dem precis innan avgång.
Helt slut och svettiga fck vi avnjuta en måltid med plommonstoppad stek och förstås vår kalla medhavda öl till det. Det var smaskens. I detta ögonblick har vi åkt i cirka 1 ½ timma från de att fraktfartyget "DFDS TOR Begonia" lämnade Göteborgs hamn och vi sitter i salongen nedsjunkna i varsinna fotöljer och njuter av en kall cider.
Vi återkommer med uppdateringar längs resans gång. // Matte och Jocke

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-07-28 12:34:02

Hej på er pöjkar! Gungar det på havet eller ligger ni på däck och solar:)?

Just nu regnar det här i Täby, men det är varmt och svettigt ( ialla fall på natten..)

puss och kram/H

Postat av: Hellenpellen

Publicerad 2009-07-28 12:36:26

Hej på er pöjkar! Gungar det på havet eller ligger ni på däck och solar:)

Just nu regnar det i Täby men det är varmt ändå..

puss och kram /H

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela