Jag och mina barn på resande fot i livet

Dag 8 Måndagen 3/8 2009

Publicerad 2009-08-04 09:36:57 i Utflykt,

Måndagen började tidigt då vi skulle ta ångloket till Mallaig men när vi kom dit så var det en lång kö så vi beslöt att ta snabbtåget i stället som också stannare på samma platser som ångloket som dessutom var mycket biligare än ångloket. När vi väl kom iväg med hojarna så tog vi oss fram genom ett fascinerande bergspass och fann slutligen det slott vi eftersökte såå länge, vilket var det där man spelade in serien " En karl i sin kilt" (Monarch of the Glen) som utspelade sig i det anrika familjegodset i "Glenbogle" i området Laggan. Vi parkerade våra motorcyklar och vandrade genom en sagolik natur omkr. 4,8 km (obs enkel väg) in i djupaste skogen innan vi fann det, det var verkligen det slottet i tv: serien, dock har dem redigerat lite med andra ord tagit bort lite skog runt detta sagolika ställe. Jag tror inte många turister har kommit hit eftersom det är privat ägo och onekligen långt att gå och inga skyltar som visade vägen, men ut hållig som man är så vandrade vi på.

Vi fortsatte sedan vår resa söderut och regnet kom när vi passerade bergstopparna på 1500 meter och målet var byn "Pitlochry" som visade sig vara en charmig småstad är vi checkade in på ett vandrarhem (backpackers) vid namn "MacBackpackars" som är riktigt nice. Vi har hittills träffat folk från många olika delar av världen vilket varit riktigt fascinerande, inte minst lärorikt. Sverige vann över Scotland i biljard ... jippi!!!  Middagen blev en enligt mig (matte) mycket starkt kyckling på något "take a way" restaurang. Kvällen avslutades tråkigt med att någon stal min kamera (Adams kamera med alla semester bilder) som jag hade lämnat när vi spelade biljard i sällskapsrummet. Ägaren blev ursinnig och vi skall polisanmäla detta i morgon, Visst jobbigt att köpa ny men det är väl okey men ALLA bilder och filmer som ligger på den.......... Så ledsamt, har i alla fall kvar min analoga kamera med bilder men ändå!, ägaren kommer att fråga alla när dem lämnar vid 10 om dem har set den, men vad är oddsen = inga, sedan blir det en polisrapport..........

Vet inte ännu om vi stannar en natt till och provar fiskelyckan och fiskar lax eller annat, det återstår och se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela