Jag och mina barn på resande fot i livet

Sammanställning av vistelsen på Redan Lang Island Malaysia18-19/4

Publicerad 2009-04-23 10:05:01 i Utflykt,

17/4: Allt gick bra och jag var vid hotellet i Terengganu som om jag hade läst min e-post bättre så hade jag vetat vilket hotell jag skulle till, men som sagt var en bra sås reder sig själv.

Passade på att fråga taxikillen hur långt det är till båten jag skulle med kl 10:00 runt en 10 min bilresa eller 20-30 min gång, nice.....Vid ankomsten var jag sugen på en öl men inte då, dom är ju muslimer och då dricker man inte alkohol


18/4 07:00: Tidig morgon med en långpromenad på stranden då jag hade hur mycket tid som helst (vad jag trodde i alla fall), kolla vilken soluppgång man promenerade i.....

09:15: frukost och utcheckning från hotellet och taxi på "G", när det hade gått 20 min i taxiresan och klockan började närma sig 09:45 började fundera om vad killen i taxin i går sa att gå till färjan? Nu åkte vi precis flygplatsen igen... båten går om 15 min och då fick jag precis ett mess "where are you" wow panik ringde killen och sa att jag vet inte hur långtid vi har kvar och vart vi är så han fick prata med taxi killen. Puh frid och fröjd men när kl började nära sig 09:55 så kom ytterliggare ett mess " where are you the boat is leaving" nu blev det lite jobbigt tänkte jag och frågade hur lång det var kvar och killen lyckade efter ett tag klämma fram 20-25 min...... WHAT!!!! Messade tillbaka och sa håll båten vi är strax där...... Väl framme så stod där bara en fiskebåten med sopor på som kanske hade legat där i 3 veckor, luktade apa men också en massa folk, puhh båten hade inte ens kommit, vad båten går?!?!?! Fick vänta 20 min för att åka med liten båt till den stora båten eftersom det var ebb.

12:00 väl framme och möts av Sam och gick genast till buffen och åt, var riktigt gott.

14:00 Första dykningen och allt gick mycket bra även fast det var 2 år sedan jag dyk senast, faktiskt gick det mycket bra...45 minuter undervatten med 70 bar kvar i tanken = god marginal, vatten 28, luften 35.

Promenad på kvällen och tog några öl för att sedan återvända till kvällsbuffen. Efter middagen så satt vi på stranden och pratade, lite whiskey blev det förstås, ca 38 grader i luften.

19/4 09:30 jahapp 3 dyk idag och jag lovar er vilka dyk, det var skillnad mot mälarens vatten.

Tyvärr sa undervattens kameran "blubb blubb" så vi får se om det blev några bilder, några han jag ta i alla fall. På kvällen efter middagen blev det lite vin öl och whiskey vid biljardbordet och gissa vem som van :-D japp rätt tävlingsmänniskan matte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela