Jag och mina barn på resande fot i livet

Resedagboken har nu börjat!

Publicerad 2009-04-17 13:32:24 i Utflykt,

16/4-09 kl 1915 Ankomst till Amsterdam, fick hjälpa en äldre dam som var tafatt och var lite förvirrad, nämde jag att hon var svensk ;-), det var inga problem då jag skulle till gate e22 och hon till F09. Visade henne vägen och begav mig till min gate trodde jag, jag gick fel och hamnade på gate C22 hahahahaha hmm ännu en förvirrad svensk. Väl framme så var det dags för rönken av min väska och vad hittade dem då jo en skiftnyckel i väskan som jag också upptäkte på Arlanda men dem visste ju vad det var men inte Holländarna så dem snodde den.

17/4-09 kl 15:20 (9:20 svensk tid) Ankomst till Kuala Lumpur, wow vilken värme 35 grader i skuggan now we talking!. Resan gick bra, man kunde se film och spela så det blev 2 filmer och sömn, som sagt var man har ju god tid på sig eftersom mitt nästa plan går kl 20:05 från terminal LCCT och jag hade ju ändå förbetalt sky bussen så det var ju inga problem, jo tjena...... Efter att jag hade hämtat mina väskor och begav mig på muggen för att tvätta av mig, vad hade hämnt jo locket på schampo flaskan hade öppnats och hela min nesesär (eller hur det stavas) var full, så det var bara att tvätta av allt och slänga den. Det visade sig att terminalen låg ganska långt bort och jag hade tydligen betalat skybusen från city till terminalen ?!?!?! så det var bara att betala, ca 8 kr.
Har nu ätit en gorme middag på MC :-) den var också dyr en company kostade 25:-. Det lilla frågetecknet som finns kvar är att jag inte har hört något från Sam som sa att han skulle boka ett hotel till mig i Terengganu, men va f....n det löser sig annars så fixar jag det själv, måste också kolla vart förjan går någonstand till Ön som vi skall tillbringa 4 dgr och dyka, tydligen så är det "all inclusive" det bådar gött.

Nää måste går lite har lite "träsmak" i rumpan efter resen. Det var allt för idag, får se när det blir nästa gång..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela