Jag och mina barn på resande fot i livet

Malaysia Dag 5:

Publicerad 2009-04-23 10:08:20 i Utflykt,

21/4 08:30: Första dagen med Sam på hans jobb, alla är supersnälla här och jag börjar känna av den lokala frosthalkan i vänstra näsborren, typiskt alla ac anläggningar. Hotellet var okey, tycket det var lite varmt på natten och jag hittade inte någon knapp för ac:en (men fick förklarat av en anställd här hur man gör dagen efter) Frukosten var faktiskt sämsta hitintills även som ni alla vet att jag är kravlös. Några mackor blev det med mjölk och endast med sylt på. Lunch intogs på något inhemskt hak som serverade nudlar och andra saker i i en stor röra, mycket gott till en kostnad för alla 3 inkl dricka 24:- snacka om dyrt.. Men det är så att medellönen ligger på 1600:- myr/månad och är ca 3200:- så därför blir allt annat också billigt. Blev bjuden på mat av 2 svenskar och en från Malaysia på kvällen på en kinesiskt restaurang med massa smårätter = mumma, efter maten så bara det av till Parad som är ett jättestort köpcentrum där dem köpte lite saker till deras lya och jag inhandlande en kvarting vodka för 24:- och en Cola för en liten grogg på kvällen. Somnade 02:00

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela