Jag och mina barn på resande fot i livet

Nyhetsrapport från skärgården

Publicerad 2008-05-10 18:50:58 i Utflykt,

Igår så tog jag och barnen båten ut till skärgården, efter mycket stök och fix så kom vi äntligen iväg.
Jag hade planerat att vi skulle komma iväg senast 4:a men det blir nog snarare 6 snåret :-(
Men men vi kom iväg i alla fall och vi åkte några timmar innan vi ankrade upp och tände gasolgrilen och grillade korv... åååå så gott den smakade med ett hav som låg som ett nybonat golv!!!

Efter en god natt sömn så fixades det lite med båten efter frukost så att kunde komma till slut destinationen som är en ö ute vid kanholmsfjärden som jag hittade för en massa år sedan, kanon ställe och ankringsplatsen ligger i lä från vinden.

Jag grämmer mig över att jag glömde jobb mobilen i bilen så jag kan tyvärr inte presentera några bilder .
Dagen har bestått av att gå en upptäksfärd med barnen och mycket lek, medans dem har lekt har jag jobbat på båten. Tog mig även ett dopp men hmmmm det kan inte ha varit en grad över 12 .......

Vi har precis avnjutut en revbensspjälls middag på klippan.... Solen har onekligen vräkt över oss.

Lite nöjd är jag eftersom jag nu skriver detta från den fast installerade datorn i båten med Turbo 3G täckning, fungerar klockers :-D

Kalle och Adam ger sig inte de fiskar och fiskar medans Alexnadra är med mig..

Det var allt från sjön just nu men det kommer mera medan vi åker hem imorgon..

Kram på er alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela