Jag och mina barn på resande fot i livet

Mer bilder från båten

Publicerad 2008-05-02 08:44:49 i Båten,

Hoppas ni alla hade en bra Valborg för det hade inte jag..... Jag var tvungen att jobba då vår e-post server kraschade, suck så det har blivit jobb 1 maj också... typisk när jag hade planerat andra saker också!!
Men men varför skall livet vara som en dans?!?
Lovade mera bilder från båten och här kommer dem!
image473image475
Innan jag byte styrhytts tak så fanns det ett fönster i aktern på styhytten och jag tänkte först att jag skulle strunt i detta fönster men nu ångrade jag mig för att det är en stor nackdel att inte kunna se bakåt när man kör utan att behöva titta ut!... Har precis markerat var jag skall såga någonstans!image479
image476
Klart! Blev en stooor skillnad, isolering och ytmatreal kvar sedan är det bara att måla!
Gjorde också en panel där jag skall sätta övrig teknisk utrustning i båten så som Dator, Stereo, Logg, Log, Pr-radio, Vhf och högtalare.
image477
Måste även visa en mycket fin träbåt som dem skulle sjösätta!
image478
Till min radar så hade jag köpt ett lock som tyvärr blåste bort under vinterstormarna och Kalle och jag fixade till en massa plast för att täcka detta hål. När jag nu avlägsnade denna plast så upptäckte jag till min fasa att RADARN SIMMAR I VATTEN....................
Det var bara att hälla ut allt vatten och skölja med nytt rent vatten för att sedan ställa en 2Kw fläkt som blåste varmluft så att det skulle torka. Fördelen med att det bara är regn vatten är att det inte "äter" på elektroniken som vanligt sjövatten gör så jag har god förhoppning på att den skall fungera även fast den låg under vatten i kanske 2-3 månader. Det är när allt kommer i kontakt med luft som det börjar hända saker och då måste man agera direkt!

Det var allt för denna gången men det kommer mera!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela