Jag och mina barn på resande fot i livet

Förstår att ni tjejer har svårt att hålla i pengarna

Publicerad 2008-03-03 10:17:14 i Allmänt,

För igår kände jag precis likadant! jag och lilla äskligen var nämligen på båtmässan!!!
Vi kom dit kl 09:50 och åkte hem 16:45 alltså en heldag och då kanske ni tänkre "typiskt att Alexandra skall få lida för detta intresse" men tjiii fick ni hon ville inte åka hem :-D
Vi packade en ryggsäck med smörgåsar, risifrutti, jougurt och vatten och sedan åkte vi!

Tror vi gick in i ett 20 tal båtar och upplevde ingen stress när vi var där, vi bara bara fyllde ide banken till båten!
Självklart blev det även korv och glass för min lilla äskling som var som en solstråle precis hela dagen.... precis som när hennes bröder är med, de delar verkligen mitt båt intresse och det är mycket mycket bra!
Så här kommer lite bilder från mässan!
Båtmässan 1
Vi blev hungria ganska snabbt! så vi bara satte oss vid en båt!
Båtmässan 2
och det var brevid denna koloss!
Båtmässan 7Båtmässan 6Båtmässan 5Båtmässan 4
Sjöfartsverket har två st möss som de marknadsför sjövetsregler till barn, Rumel och Rabalder och barnen älskar dessa och sedan har dem en bana som barnen går runt och samtidigt får lära sig hur och vad man skall göra på skön.. mycket bra
Båtmässan 3
Ballong frottningen brevid livräddningsverkets övningsplats
Båtmässan 14Båtmässan 13Båtmässan 10
Som ni ser så hade mässan lagt ut en enorm matta så att man kunde se hela stockholms skärgård som barnen gillade att springa på och det vill jag lova att A gjorde som ni ser på bilderna!
Båtmässan 12
Dagens inköp till henne blev dessa skor med figurer som man kan kan välja och bara trycka dit!

Lämnade henne på dagis idag så nu börjar en vecka med jobb igen... men nu jätte taggad inför båtresan!!

Ha en mycket bra vecka på er alla!

Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2008-03-03 16:50:01

Va roligt med båtmässa! Brukar gå på den när den är i GBG!
Ni verkar ha gjort jättemycket skoj i helgen!!
Ja, här kör man facebook, med... och msn! haha!
Är du ensam nu eller har du barnen denna veckan med?
kram kram

Postat av: Pernilla

Publicerad 2008-03-03 22:06:18

Hon/Ni verkar ha haft en toppen dag. Jobba nu inte för mycket i veckan.
/P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela