Jag och mina barn på resande fot i livet

Får inte ungdomarna lära sig att stava eller skriva meningar i skolan nu för tiden?

Publicerad 2008-03-04 15:07:25 i Allmänt,

När man är ute på nätet ibland så förundra man sig hur folk igentligen stavar och får ihop sina meningar, visst jag är ingen guru på att stav och jag tycker att jag har problem med stavningen men jag rättar mig själv efter att man har läst igenom vad man har skrivit!
Läs texten nedan och lägg gärna en kommentar, hur skall denna person i framtiden veta hur man igentligen skriver och stavar?!?

funny you like it

hallo darlings.

fan va kul att ni gillar tipsen..bara två än så länge dock haham en men 35 kvar;P
hoppas allt e finemang me er.

här e allt bra om d inte vore för min kära mage (inte så kär i da!!)

sen gör helvetes ont asså.

=(

men ska snart palla mej iväg t skolan.

vet inte om min lärare hade förmiddas passet lr eftermiddas passet =(

jävligt surt. ,men e nästan säker på att d va eftermiddas passet.

hoppas jaUndecided


ikväll ska ja jobba på flash. tror ja.. usch e inte säker på nått ida känns d som.. haha skulle stänga butiken ida iallefall.
får ringa anki å kolla.

annas e d inte så mkt som händer för tillfället.
sista i huvet på carolina gynning ida=) d skaj a fan inte missa asså.
har gossip girl redan slutat?? lr e d bara nått ja fått för mej?
hmm vi får väl se ;P
nae om ja skulle byta om fårn mina mjuksar t nått annat kanske :P


Ja vad säger man, jag blir lite mörkrädd faktiskt!, mina barn kommer bara inte att få skriva som denna person gör okey slarv fel men skriva som man pratar vete sjutton!!

Kommentarer

Postat av: Titti

Publicerad 2008-03-04 20:36:22

Har en 12-årig systerson som är kass på stavning. I hans skrivböcker i skolan står det från läraren tex "bra jobbat, bra fantasi" osv. Jag frågade varför inte läraren kommenterat 118 stavfel och fick svaret att dom inte ville förstöra barnens självförtroende! Helt sjukt, hur ska dom klara sig sen!? Nä, fram för rättstavning och gärna lite kunskaper i hur man skriver snyggt också!

Postat av: Annsingen

Publicerad 2008-03-05 05:02:42

Morning! Visst är det skrämmande ibland då man ser vissa stavningar!
Ja visst var den snygg lyktan!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2008-03-05 09:52:08

Via sms, msn o alla chatter gör man sig ett eget språk med en massa förkortningar. Fort ska det gå och de "pratar" ju faktiskt med varandra och därför prioriteras snabbheten. Skrämmande med en sådan utveckling.
Mkt irr m de klarar d nog.
/P

Postat av: Ulla-Britta

Publicerad 2008-03-09 23:46:12

"Talspråk" kan man väl kalla det eller!? Jag tror nog den som skrivit detta gör det helt medvetet och inte pga inkompetens...hoppas så i alla fall.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela