Jag och mina barn på resande fot i livet

Varför jobba när man kan njuta i skärgården?!

Publicerad 2008-06-24 10:06:30 i Utflykt,

I torsdags så begavs sig kompisen och jag ut i skärgården för en underbar resa.
Kvällen blev sen innan vi kom iväg så vi åkte inte långt för att ankra upp för att på morgonen ta vattenskotern till min älskade mor för en midsommar lunch.

Mmmm mumma lunch som Mamma hade gjort ordning. Efter en underbar måltid så var det dags att åka tilbaka till båten och fryslorten Jocke tog på sig regnstället som jag har till hojen eftersom han tyckte det var kallt... stackare ;-)

När vi väl kom fram till båten så  visste vi inte riktigt vart vi skulle men började dra oss ut längre ut i skärgården. Vi passerade en hel del platser med massa båtar men vi möttes bara av några segelbåts jä...ar som pekade finger....
Men det slutade med att vi hamnade ut på Möja och deras fester..

Lite bilder från Möja kanal.
Vi kände oss lite som "Farsor på stan" eftersom medelåldern kanske låg på 17 år och deras tältcampingen såg ut som en soptip ,men vi hittade några som var vettigs som vi som vi kunde prata med :-D och gud vad skönt att vi hade min båt att sova på
Lördagen så tog vi båten och hittade en vik vid en ö som heter Sviudden och där låg vi och hade det underbart. Vi kokade potatis och hade precis dukat upp i styhytten där det kom världens hagelskur..

Som varade kanske i 15 minuter medan vi njöt av den sena lunchen.
Solen öste ner sina varma strålar på oss även på söndgen och vi solade på styrhyttstaket och badade lite, i alla fall jag.
Resan hem gick mycket bra var lite sjö på trälhavet bara men annars så var det inga problem.
Många vackra platser passerade vi när vi åkte hem.

Det var allt för nu men jag återkommer med mera bilder på vad jag har gjort i båten..
Hoppas ni andra har haft en bra midsommar!

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2008-06-24 10:19:28

Kanon bilder :) ni ser ju ut att ha haft det hur bra som helst..t.o.m hagelskuren såg härlig ut ;)

Jag har konstaterat att du är en retsticka...måste du dra upp skärgården så fort du skriver..ha ha

Ha det bra!

Postat av: Åsa

Publicerad 2008-06-24 10:47:42

Riktigt härliga bilder! Men hörru..den där lilla ekan på den andra bilden..om den e till salu så vill jag köpaden..men bara om den där snubben ingår i priset!! Trailer finnes o likaså en stooor bred säng! :)



Allt gott/Å.

Postat av: Anna

Publicerad 2008-06-25 16:37:44

Hallå där..nu när man tar sig i kragen & går förbi ditt jobb..så är du inte där??

Nu vart jag utan fika idag bara för det... ;)

Postat av: Pernilla

Publicerad 2008-06-25 22:34:00

Härliga bilder. Vatteskoter är kul. Jättekul!

/P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela