Jag och mina barn på resande fot i livet

Vårfest på dagis

Publicerad 2008-06-12 09:30:44 i Allmänt,

Mellan regn och sol så kunde dagiset sjunga sina fina sånger, de sjöng verkligen fint och hade lagt ner mycket krut på att lära sig sångerna. Men picniken förlades inomhus.


för att sedan på kvällen ta upp båten och tvätta av den och få bort all sjögräs som ha klamrat sig fast på båten, det blir så när man inte kör båten så mycket men nu skall båten köras en hel del..

Mycket smidig motorvagn som tog upp min båt i spöregn

Som ni ser så har det blivit lite "ludet" underbåten och en del sjösnäckor också :-( men det var bara att sätta igång med högtryckstvätten.. och resultatet blev...

Den är fortfarande lite mörk under men det är under vattenlinjen så det syns inte. En anledning att jag tog upp den var att loggen och lodet inte fungerade som den skulle (logg=hastighet, lod=djupmätare) och jag misstänkte att det hade att göra med att det hade blivit beväxtning under båten så nu återstår det att se om så var fallet.hoppas, hoppas, hoppas....


Och idag skall den i vattnet igen..... mmm stressigt liv men så är det som man bäddar får man ligga som man så vackert säger!

Hade så bra!!!

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2008-06-12 20:42:24

Bästa tiden enligt mig är vid skolavslutningarna & dagis avsl.alla får lite extra energi..

Hoppas det va bara lite blomster under båten ;)

Postat av: Anna

Publicerad 2008-06-13 09:48:54

En lustig sak..tittade på min tracker jag har på min blogg..jag tror jag bor granne med där du jobbar..du obbar i ett blått hus med stora gula bokstäver på va?? ;)

Känner några som jobbar där med olika saker.....om jag nu har rätt :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela