Jag och mina barn på resande fot i livet

Varför kan man inte ta det lugnt?

Publicerad 2008-07-08 08:40:23 i Allmänt,

Så därför så byggde jag en kaj på landet :-D
Veckan som har varit så har jag och 2 av barnen varit på landet med min mamma och blivit ompysslad, jag har dock jobbat på dagarna men spenderat kvällen med dem.
Har under flera år grubblat hur man kan göra med vår sjötomt och bryggan som nästan alltid tas med is:en.
Vi har inte haft en brygga på flera lite pga av att jag inte har orkat och att pappa var skuk något år innan han gick bort förra året.
Jag fick lite ryck i helgen (som vanligt) och nu skall jag fixat till nere vid vattnet tänkte jag.....
Så här såg det ut innnan det hela började!

Inte så mysigt ut kanske men ändå fungerande, där jag står och tar kortet är det en strand så att bada är inget problem.
Just denna kväll så eldade jag och sonen upp den gamla bryggan och efteråt tog sonen triss jollen och padlade ut för att fiska lite efter ett mycket väl genomfört jobb!

Man kan säga att det inte blåste alls denna kväll!!!
Fredagen kom och jag och sonen åkte och hämtade 20 st slipers som skall vara till grund för kajen.. hmm inte lätta men vi lyckades att få på allesammans på släpen.
På lördagen kom kompisen och hjälpte mig för att bygga kajen, dock så började vi inte förän på söndagen med detta.
Eftersom de var så tunga så hivade vi i dem från bron i vattnet för att transportera dem sjövägen och det visade sig vara en hitt.

Kanske inte ser så mycket för världen ut men innan allt är upp pallat och fixerat så såg det inte alls tokigt ut!

Det börjar att ta sig :-D

En inte så glad dotter som tyckte att vi inte gav henne så mycket uppmärksamhet, kan förstå henne...

Sådär, nu ser det bättre ut..
En timme senare såg det ut så här!

Nu börjar man förstå hur det kommer att se ut. Det skall nu läggas slipers ovanpå för att få stabiliteten.

För säkerhetsskull så monterar vi en påle utanför, den kommer inte att synas när väl trallen ligger på!

Det är tungt så nu är det min tur att böja spettet mot pålen!

Inte illa va med min muskelkraft när jag böjer detta järnspett inför slaget mot stolpen :-D

Som ni ser så består grunden av en egengjord sten kista.

Jocke tar igen sig efter ett mycket mycket väl genomfört arbetspass!

Andra sidan av kajen med badplatsen.
Det var lite kort av vad som hände på landet i helgen..

Tack Kalle pch Jocke för all hjälp! ni är bäst!

Hmm konstigt att jag inte har träningsverk :-D

/Matte inför för nya äventyr!

Kommentarer

Postat av: Ann

Publicerad 2008-07-08 13:05:49

Hej vännen! Länge sedan vi kommenterade varandras bloggar??Så dumt?!

Allt väl ser jag! Du jobar och står i fast du ska vara ledig.Vad fint det verkar bli!

Hoppas ni njuter av sommaren du och barnen!Det är minnena man vill ha då den kalla mörka vintern kommer!

HA det bäst!

KRAM!

Postat av: Anna

Publicerad 2008-07-09 09:31:26

Men det är ju bra att få nåt gjort? Sen hoppas jag att ni blev servade med mat & fika under tiden...

Ha det......

Postat av: Pernilla

Publicerad 2008-07-09 23:04:28

Så fint du fixar till dej och din vän, båten. Tur det inte är på Gotland du tänker anlägga din kaj. AjaBaja, här går inte att bygga hur man vill. Man får knappt flytta en sten även fast man äger stället. Ibland blir man så trött, men jag behöver ju inte klaga för jag behöver varken kaj eller har båt.

/P

Postat av: Åsa

Publicerad 2008-07-22 22:28:35

Snacka om att va flitiga! :) Men det är kul att fixa o greja åt sig själv och man blir mäkta nöjd när det är klart! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela