Jag och mina barn på resande fot i livet

Nu är det bara tror jag kanske när närmare

Publicerad 2008-07-16 07:35:55 i Allmänt,

23 dgar kvar tills jag 2 av 3:e barn och stålis lämnar hamnen i Åkersberga för en tur till Åland.
Res turen är ca spikad, som det ser ut nu så blir den följande
Åkersberga kanal via Norrtälje till Väddökanal.
Genom kanalen runt Singö och över till Ekerö, runt Ekerö på norra sidan för att sedan åka in på den stora sjön på Lemnand för att sedan komma in till Mariehamn via en liten liten kanal. Självklart så kommer vi att ligga still på ett x:antal ställen på vägen!
Hemfärden blir över det stora havet nästan direkt till Kappelskär men jag återkommer med mera information!

Det som också känns underbart är att Spisen, och spisfläkten är på plats, har även lagt in en matta i styrhytten blev mycket bra tycker jag!
Det enda som är lite jobb med och dyrt är att sätta dit de mjuka väggarna, textil med skumgummi i så det bli mjukt, sedan är det bara skönhetsdetaljer kvar :-D duktiga jag!

Som ni ser så blev det riktigt bra och detta är den första riktiga måltiden på den nya spisen :-D (vet inte vem knubbisen är brevid men bortse från honom;-) )

Har en liten fundering om man kanske inte är lite kvinnlig ändå varför , jo om man tittar runt och läser på bloggar så är det kanske 98% tjejer/kvinnor som skriver bloggar och jag (visst några till kanske) okey struntar i det men det är en reflektion i alla fall!.

Nähepp dags att jobba igen!!! ha det bara alla semester firare :-D

Kommentarer

Postat av: julie

Publicerad 2008-07-16 10:45:23

Åh, tack så mycket :D Mhm, ska nog tillbaka till Fjällbacka om två veckor igen :) (om det var det du syftade på)

Okej, är lite nervös inför det där :P Men tack så mycket för tipsen :)

Det samma du :) FIn blogg btw ;D

Postat av: Anna

Publicerad 2008-07-16 10:59:34

Knubbisen????

Postat av: Titti

Publicerad 2008-07-17 13:32:38

Ser ut som en fin tur, hoppas ni får bra väder bara, annars är det kanske inte så kul med båtsemester?

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-07-18 13:51:31

Jag har också noterat det, att bloggning verkar vara en överlägsen tjejsysselsättning...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela