Jag och mina barn på resande fot i livet

Mindre än 2 veckor kvar till "långresan"

Publicerad 2008-07-21 10:52:01 i Allmänt,

Tja långresa & långresa men mycket lägre än vad jag har kört med "stålis" tidigare.
Inser nu att jag tycker för mycket om att bada men också jobba med andra saker men även oförberedda saker som HELA tiden dyker upp!
Som i helgen när motorn på vattenskotern sa på sig... måste ha en fungerande motor då denna kommer att fungera som vår "livbåt" tillsammans med en segelbåt typ "e-jolle" så det var bara att ta fram kreditkortet och ringa på någon annons på blocket, är ändå ganska nöjd med motorn dock så innebar detta att det var inredningspengarna som gick åt så den mjuka inredningen får vänta!
Visst jag kan troligtvis laga den andra motorn men jag får göra det sedan nu är det full fokus på resan.
Den nya radarn är på plats (ytterliggare en gammal pryl och inte en ny) och den fungerade klanerfritt så nu kan jag köra på natten som tänkt och känns som en ytterliggare trygghet.
Fredagen den 1/8 så kommer jag att hämta Kalle vid Kastellet i Waxholm eftersom han är på konsert med Robert Wells och den kanske är klar ca 22:30 ?!?!? men redan tidigare så kommer jag och Alexandra att ankra upp för att lyssna från sjön men att vi sedan åker.
Baren får sova medan jag kör och kommer nog köra några timmar en kanske 3-4 timmar för att närma mig Norrtälje innan jag ankrar upp inför en nattsvila.
Lovar att jag skall komma med en dagbok när jag reser får se hur det bli på finska sidan eftersom att surfa där inte är gratis, men det löser sig!

Mamma och Kalle åker vattenskoter (första gången för mamma) då dem mötte den lilla båten...
Adam och Kalle gjorde inget annat än att åka skoter och roddbåt i helgen....
Håller på att skriva ner vad som skall behövas på resan gällande mat och annat nödvändigt!

Nehepp dags att komma tillbaka till verkligheten!!
/ha en underbar dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela