Jag och mina barn på resande fot i livet

Ja vad kan man säga, att svin fanns men det finns ärliga människor och det är tur!

Publicerad 2008-07-15 12:59:12 i Personligt,

För att göra en super lång historia kort så skall jag berätta vad min kompis och jag i en lite mån har varit med och samtidigt varna andra för detta.

Veckan före midsommar så hyrde min kompis ut sin båt till en tillsynes trevlig människa och avtalet var att han skulle hyra den en vecka med eventuell förlängning.
Dem hördes av några gånger till kompisen beslöt sig att han kunde vara utan båten i midsommar och att killen kunde hyra båten över helgen också.
När helgen hade gått så hade kompisen dåliga vibbar och dessa stämde killen hade dragit med båten.......
Eftersom han hade givit killen nyckeln så gällde inte försäkringen m.m. och ingen rättshjälp fanns det heller.
Så det var bara att sätta igång och privat spana, efter den hel del jagande (går inte in på hur) så fick vi reda på att killen befann sig i Dalslands kanal och vid slussen Håverud dit vi också fick polisen att åka och ta fast mannen som nu hade haft båten ca 1 mån. Onsdagen den 9 så begav sig jag och kompisen kl 6 på morgonen till Åmål för att hämta båten som nu killen hade svinat ner ordentligt. Eftersom det känns tungt för kompisen att få tillbaka en båten som någon verkligen har svinat i är inte roligt så beslöt han sig för att sälja båten på plats och han är nu glad att han i alla fall fick till baka sina pengar för hade han inte åkt fast så var båten för 400000:- borta och ingen försäkring tänkte detta.
Båten efter att vi hade flyttat den från sin andra båtplats


Några bilder på poliserna och slussen, kan verkligen rekommendera Dalslands kanal så otroligt vackert!.
Så vad blev kontentan av detta, jo låna aldrig ut dina nycklar avsätt om det är en bil som skall provköra eller båt inför försäljning för drar personerna i fråga så täcker inte försäkringen..
Det har också kommit fram att det finns ärliga personer kvar i denna värld...
Mycket resande blev det eftersom jag åkte hem på torsdagen och jobbade så resan hem blev.
Tåg från Åmål - Karlstad
Karlstad - Stockholm
Tunnelbana centralen till gullmarsplan
Buss från Gullmarsplan - Tyresö centrum
Taxi från Tyresö centrum till kompisens bostad för att sedan hämta bilen och åka till jobbet.
Ankomst till jobbet 13:00.

/Pp resande fot

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2008-07-15 13:07:33

Ja fy fan vilket folk det finns...sista idioten är inte född än :(

Hoppas kompisen repar sig från detta?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela