Jag och mina barn på resande fot i livet

Har en dröm som jag vill förvekliga, men det återstår att se som den går att genomföra!

Publicerad 2008-07-21 11:13:32 i Personligt,

Jag har alltid haft en dröm och det är att köpa en båt i USA och köra den hem, har dock nu hittat båten som är helst suverän och till en mycket mycket bra peng MEN!!!!

Det kommer inte att gå att köra den hem visst via Canada men jag vill inte åka så långt norr ut (är för små bränsletankar), om båten skulle fraktas skulle det kosta lika mycket för att skicka den till Grand Canarias som att skicka den till Tyskland/England, suck!

Det som också måste göras är att byta ut motorerna eftersom det nu sitter 2 st bensinmotorer och det kommer inte på tal om att jag skall äga en båt (stor båt) som drivs av bensin..

En tanke som jag också har är att kunna bedriva en liten Charter firma med den då man samtidigt kan köpa Diesel skattefritt dvs 1 liter för ca 6kr... då är det billigt att åka båt!

Båten som jag är intresserad av är av måtten ca 18* 5,5 meter, skall se om jag senare kan få tag i lite bilder..

Ja ja tillbaka till verkligheten igen, jag vet men det är så lätt att bara drömma sig bort ett litet tag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela