Jag och mina barn på resande fot i livet

Jobb jobb och åter jobb!

Publicerad 2008-01-23 08:14:50 i Allmänt,

Efter en dag med snöstorm så blev det kalt, varför klaga när det blir ljusare ute :) och med ljus kommer hoppet och glädjen ?!?! kanske.

Efter en TUNG dag på jobbet så åkte jag till båten för att vila :) och fick faktiskt väldigt mycket gjort till min glädje.
Har en bra arbetstemperatur i båten ca +10 grader när jag kommer dig och sedan höjer jag tempen så efter ett tag så är värmen kanske +14 WoW vilken sommar temperatur eller hur!
Igår så fortsatte jag med köket och ljusrampen som skall vara i salongen.
kök2
Som ni ser nu så börjar det faktiskt bli ett kök. Skall bygga en låda ovanför kylskåpet tänkte jag eftersom det är gott om utrymme där!
Kök

På denna bild ser ni hur hela köksstommen blir, skall försöka göra så att det inte kommer att se ut som ett villa kök!
Det knepiga är hur jag skall konstruera lådor och andra saker. Som ni förstår så kan man inte bara köpa en köksstomme och bara smälla dit!, det går åt en hel del funderande på hur saker och ting skall bli i slutändan.
Det kluriga är att man måste se en färdig lösning och sedan vända på steken och vet hur och vad man skall göra för att komma till den färdiga lösningen.
Jag är i alla fall väldig stolt över att jag ändå har den förmågan att se detta även fast jag sitter och jobbar med datorer hela dagarna :)

Mer bilder kommer senare, som ni kanske vet så kommer jag åka till båten igen idag och jobba!

Skepp o hoj!

Kommentarer

Postat av: Annsingen

Publicerad 2008-01-23 08:32:52

Jojo det tar sej sa mordbrännarn:)
Ja det blir ju kallare hos er fast det är varmare om du fattar:)

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-01-23 16:54:12

Ja, och har man en katt så känns det ganska naturligt att kolla vart den är innan man sätter igång tvättmaskinen. Katter har ju en tendens att hitta de konstigaste slöplatserna!

Nej, jag är inte piggare, tröttare rättare sagt, men snart är det ju helg!:)

Postat av: Annsingen

Publicerad 2008-01-23 17:11:56

Ja precis...vad betyder det egentligen??

Postat av: Mary Chamberlain

Publicerad 2008-01-23 17:24:09

Ja du har då inte bara förmågan att se en färdig lösning verkar det som! Du är ju händig oxå! Halva nöjet är ju att grunna och klura tycker jag!
MC resa genom Skottland! ÅH! Det låter ju underbart! Skottland är oxå ett ställe jag vill åka till, men aldrig varit i...
Förresten var det sommar när du var i Norge?

Postat av: Annsingen

Publicerad 2008-01-24 06:03:04

morrn morrn!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela