Jag och mina barn på resande fot i livet

Ja happ det var den helgen det!!!

Publicerad 2008-01-14 07:56:56 i Båten,

Vilken helg asså...
Det har blivit en HEL DEL jobbande på båten och jag måste ge en stor ELOGE till min kompis Jocke som har hjälpt mig hela helgen.. Sedan har man ju blivit kallad för båtmästaren på nätet :-D kanke är en överdrift men lite duktig är jag i alla fall.

Det vi har presterat i helgen är följande...

- Gjort klart soffan i salongen
- Isoleringen klart in till motorrum
- Påbörjat stomme till kök
- Påbörjat lock till skåp på barbordssida!

Som sagt det kanske inte ser mycket ut för dagen men det tar tid när man vill att allt skall bli bra..
Salongsoffa med jocke
Jocke han sliter med soffan som är tvådelad, ena delen skall vara för stuvning av saker och den andra sidan skall vara en extra kyl för långresor
Salongsoffa klar
Volla nu är den klar och den blev mycket mycket bra.
Samtidigt så håll jag på med att fixa stommen i köket
Matte vid köket och funderar
Satt ifs och funderade lite på hur saker och ting skulle bli ibland också!
Kök 2
Man var tvungen att ställa dit det lilla kylskåpet så att man kunde ser hur det övriga skulle te sig
Motorrums dörr innan
Men först var jag tvungen att sätta igen den gamla ingången till motorummet eftersom den skulle hamna mitt i köket annars och det är ju inte så bra!
Kök 4
Så där ja nu är ingången borta :-D nu är det bara stommen kvar...
På söndagen åket vi till byggvaruhuset och kollade hur diskhon skulle se ut med mått och dylikt så sedan var det bara att åka till båten och försöka lista hut hur vi skulle göra men först en lite lunch i det fria och super kalla vädret......
Lunchen vid båten
Gorme alla grillad korv med bröd....
Sedan stog det fart med köket...
Kök 6
Som ni ser så är faktiskt isoleringen också klar mot motorrummet... så det fick räcka för helgens aktiviteter... känner mig lite sliten men nu kommer min lilla dotter denna vecka och till helgen mina pojkar så nu kan man vila upp sig lite inför nästa veckas jobb.
Jocke vid båten
Kompisen efter en jobbig helg....

Så det var helgens bravader..
Hej och hå på böljan den blå!

Kommentarer

Postat av: Annsingen

Publicerad 2008-01-14 08:07:17

God morgon som sagt:) Ser ju ut att bli lysande det där! När blir man bjuden på middag på den båten då? :)

Postat av: Annsingen

Publicerad 2008-01-14 13:15:18

Lite tråkigt här idag....lugnt som i graven...

Postat av: Annsingen

Publicerad 2008-01-14 13:48:49

Mäh....gör man så??? Kastar in en aptitretare o sedan går???

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-01-14 16:18:16

Sakta men säkert brukar det heta:)

Postat av: Annsingen

Publicerad 2008-01-14 19:34:40

Hej o välkommen hem då:)
Här är hockey..men paus just nu!
Allt bra!? Dottern kommit?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela