Jag och mina barn på resande fot i livet

EN helg utan teknik hur kan det vara möjligt?

Publicerad 2008-01-06 20:35:40 i Allmänt,

Jo gräv fram sina barn dem man hittar bakom tv spel eller undertäcken och släpa med dem ut i naturen.

Denna helg har bestått av pulkaåkning och promenader med pulka.
Eftersom sönerna skulle komma till oss i helgen men dem lämnade återbud :-( så vad skulle dottern och jag göra då... hmmm
Jo Först skall vi åka pulka som vi köpte och sedan skulle vi vilja bada äventyrsbad... så jag bokade en resa till Mariehamn på Åland, yes perfekt... Båten skulle gå kl 09.00 i lördag och vi var tvungna att åka senast 8:45. Vi vakande 7:00 och det kändes perfekt att idag åka båt, äta riktig båt frukost, fylla på passa förråd, shoppa i Mariehamn för att sedan glida ner till deras stora äventyrsbad..... för att ta båten hem kl 19:00 på kvällen....

Jag och Dottern var superladdade tills det kom ett telefonsamtal att färjan var inställd, det blåste 20 sekundmeter :-(

SÅ det blev ett badhus på fastlandet i stället och en shopping runda i Gallerian i Stockholms centrum.

SÅ i dag blev det mera pulka åkning.... man är bra barnsligt förtjust i atta åka pulka, kommer aldrig att känna mig för gammal att leka JIPPI...

Men det fungerar att vara en hel helg utan tecknik!!!!!

Har varit duktig dessa dagar och motionerat och har på en vecka tappat 2KG.... känner mig lite stolt!
Får väl se vad som händer skall på tjänsteresa halva veckan men träningskläderna åker med annars så kommer allt att falla .......................................djup

Dags att packa lite saker inför resan... ha det så bra bloggisar!!

Kommentarer

Postat av: Annsingen

Publicerad 2008-01-06 20:46:10

Nepps.
Går och väntar på operation för ryggen så jag är hemma ett tag till..
Ja det tycker jag du ska göra:)) Vad jobbar du med?

Postat av: Elin

Publicerad 2008-01-06 20:54:15

åh det lät ju hur trevligt som helst :) här har det varit träning och träning och
hälsokost... ;) snart är det ju sommar :)

Postat av: Elin

Publicerad 2008-01-06 21:39:09

nej fy inte revben... huvva... fat mina e ganska tydliga, jag får inget hull på mage, sidor och rygg.. Am bootylicious hahah

Postat av: Helena

Publicerad 2008-01-06 21:42:54

Haha, gåååår det verkligen...? Jag vet inte hur jag skulle klara mig utan datorn, skulle få abstinens utan dess like :-)

Postat av: Elin

Publicerad 2008-01-06 21:48:44

hahah nej det får man inte vara

Postat av: Annsingen

Publicerad 2008-01-06 21:56:05

Är en Ullabella:))

Postat av: Soffie

Publicerad 2008-01-06 22:43:55

Hoppas båten kom iväg och pulka är ju jättekul det har vi åkt hela dagen.ska hoppa i säng nu.

Postat av: Annsingen

Publicerad 2008-01-07 05:18:41

Hoppas din måndag blir bra!

Postat av: pej

Publicerad 2008-01-07 15:17:05

Åh va duktig du är som har gått ner 2 kilo! :-)

Lät roligt att åka pulka. Trodde ju jag skulle få göra det med vår skrutta nu dom här dagarna när det har varit snö men hon mår ju inte så bra så det får vänta.

Postat av: pej

Publicerad 2008-01-07 17:33:36

Ja jag har oxå funderat många gånger över vad läkarna gör när man kan få sitta och vänta i flera timmar. Kanske är nån läkare som läser det här som kan svara ;-)
Jag hoppas vi slipper vänta på några läkare ett tag nu.
Ha det bra!

Postat av: Annsingen

Publicerad 2008-01-07 18:37:50

Vad blev det ute då?

Postat av: Annsingen

Publicerad 2008-01-07 18:51:17

Vet du.På något vis tror jag du vet vad jag pratar om..

Postat av: Ulla

Publicerad 2008-01-07 19:21:44

Jag har tur som jobbar med barn, för när det kommer snö så kan jag åka pulka på arbetstid. Det du! *L* Första dagen med promenad till och från jobbet. Gick bra, men har tyvärr problem med ryggen, så den känns inte helt 100 nu. Hoppas det kommer att kännas bättre, när jag fått upp lite muskler iryggen.

Postat av: Annsingen

Publicerad 2008-01-08 05:01:02

Stämde ganska bra...det där med ensam är lite si o så...Ibland villl jag bara vara ensam ...

Postat av: Helena

Publicerad 2008-01-08 09:57:55

Svar: Ja man kanske skulle prova någon gång...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela