Jag och mina barn på resande fot i livet

Ännu en dag på båten!

Publicerad 2008-01-25 08:14:29 i Båten,

Hmm ni alla kanske är trötta på att läsa om plankor/skruvar/spikar/sågar eller dyligt.
Eller så kanske ni tycker åå det är lite roligt att se något från stålskelet till snyggt inredd båt :-)

Även fast det blir MYCKET långa dagar så finns gnistan där, och det är väl mycket tack vara min barn och jag verkligen vill unna denna resa genom sveriges kanaler och andra resor. Man kan nog säga att jag gör dett för deras skull.
Igår så blev det damsugning i hela båten, såååååå mycker sågspån från plakorna och mitt huvud som bara fanns över allt! så när det var klart så kom hyveln fram och jag började hyvlade en planka så det blev massa sågspån igen! (smart Matte).
Hyvlad planka för väggsida i salong
Men det blev bra i alla fall :-)
Sedan blev väggen/hyllan klar också.. mycket bra öppningen som ni ser till vänster kommer jag göra öppningsbar så att man kan stuva saker.
Väggsida i salong
Allt detta kommer att täckas av teak plywood och sedan kommer jag att lägga på klarlack som gör att det blir en mörkare ton!

Det var allt för nu....

Kommentarer

Postat av: Mary Chamberlain

Publicerad 2008-01-25 16:43:55

Är det teak plywooden som står lutad i vänstra hörnet? Jag gissar att du ska ha BÅT lack! För extra lyster! Jag tycker att det är kul att se ditt arbete, fashinerad av din energi! Keep up the good work!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela