Jag och mina barn på resande fot i livet

Ytterliggaren en jobb helg!

Publicerad 2008-02-11 08:26:34 i Båten,

Wow då har man maraton jobbat igen, blev en ca 15-17 timmar i helgen med jobb på båten.
Innan helgen så tittade jag på väder prognosen och det skulle bli bra väder men inte då! visst det regnade inte (jo lite på söndagen) men det skall ju vara klart kallt eftersom det är en vinterperiod nu så man skall väl inte klaga eftersom det gick att stå utomhus att göra de flesta sakerna.
Utomhus
Tur att det inte var så mycket folk som passerade eftersom jag hade tagit hela bryggan i besitning!
Jocke sågar
Denna helg så mutade jag till mig hjälp och kompisen Jocke som här sågar gjorde ett mycket mycket bra jobb!

Akterhytten
Britsen är klar i den aktrahytten och det känns skönt och det blev en hej dundrande stor plats när iläggsskivorna kommer på plats. Det som återstår nu är att klä in bingens sidor så att det bli mjukt och på väggar och tak så kommer det att sitta teakplywood. Elen är framdragen så den är bara att montera. Alexandra kommer att bli över lycklig för detta kryp in!, kommer att bli super mysigt, bedöm själva hur resultatet blev!
Regelverk för brits 2Regelverk för brits 
Regelverket på plats nu är det dags för själva sängbotten.
Bingen klar 3Bingen klar 2
Och till sist så lägger man i iläggsskivorna och vipps så kan man sova 3 vuxna där inne!
   
Klicka på bilderna så blir dessa större!

Salongen
Har äntligen börjat med teakplywooden i salongen och nu går det fort.
   
Dessa bilder är före teaken ovanpå skåpet
 
Och efter (man ser det kanske inte så bra, det blir bättre när dessa är lackerade). Dessa skall nu lackas så att den blir mörkare. På skottets sida (väggen) så skall det sitta ett mjuk matreal som även dämpar, samma matreal som skall vara på väggarna i den aktrahytten.

Äntligen så läger jag verktygen på hyllan och koncentrerar mig på min lilla älskling som kommer idag!

Ha en underbar dag på er alla!

Kommentarer

Postat av: Annsingen

Publicerad 2008-02-11 09:31:03

God morgon! Tack lördagen var jättetrevlig! Ja idag kommer Vickan och Thobias inte att förglömma! Det är skönt!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2008-02-11 10:07:49

Oj vilket arbete du utfört. Jätte kul att se korten när inredningen, eller vad det kallas,
växer fram. Ser ut att bli mysigt.
Ha dé bra.
/P

Postat av: Annsingen

Publicerad 2008-02-11 11:49:36

Nepps Tobbe får man inte glömma!

Postat av: Titti

Publicerad 2008-02-11 14:18:14

3 vuxna??? Är inte det 1 för mycket ;)

Postat av: MaryChamberlain

Publicerad 2008-02-11 18:18:20

Jisses vad du har jobbat!! Jag tyckte att jag läste någonstans att du skulle vila och ta det lugnt... ;)
Du har bytt ut den oranga färgen, men vilken färg är det nu?
Hur tycker du att du ligger till med arbetet i tid alltså?
Jorå, jag mår bättre än i fredags, fast lite seg i kroppen...
Ha en trevlig vecka med lilla gumman!!

Postat av: MaryChamberlain

Publicerad 2008-02-11 18:39:58

Snacka om att vara glömsk! Jag skulle ju skriva till dej att det var ett bra namnbyte på snödroppen du kom på!!! HAHAHA!!

Postat av: Annsingen

Publicerad 2008-02-12 11:21:01

Det som är hemskt är att man inte då man har det bra uppskattar det tillräckligt! det inser man då man ser hur många som har ett helvete!
japp det är skönt det börjar ljusna,snart är nätterna då det aldrig blir mörkt här! Gillas mycket!

Postat av: Titti

Publicerad 2008-02-12 15:16:10

Ja det blir jättefint (även om mina tankar vandrar åt dom 3 vuxna... förstår inte! ;)
)
Skönt att ha resan som motivation för att ta sig till båten en kall februari morgon kan jag tänka mig!
Ska bli spännande och föja er resa här, för det kommer vi väl att få?!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela