Jag och mina barn på resande fot i livet

Ja vad säger man?

Publicerad 2008-02-07 09:44:25 i Allmänt,

Måste skriva av mig lite.....
image287

Är inne i en period nu som är " jag tycker synd om mig själv"
Ni som inte orkar läsa negativa saker slutar att läsa nu!
Igår var de tänkt att jag skulle klämma in lite jobb efter det vanliga jobbet men när jag närmade mig båten så tänkte jag "nää orkar inte" åker hem och vilar i stället. Så vad händer, jo då mår man skit för att man inte orkar åka till båten eftersom den måste bli klar!!!, men jag behöver ta det lugnt ibland också, eller?!?!!

Men icke sa Nicke, det var ju inte bra, nää istället så tycker man synd om sig själv istället.

Har lätt att peppa andra och faktiskt mig själv också för den delen, men nu verkar man har sugit ur alla batterierna på en gång, vissa saker kan jag inte komma över jag förstår inte varför!!!!!

Skulle må bra av en resa, men pengarna behövs till båten!
Skulle må bra av att ta det lugnt men projekten hägrar och måste bli klara!
Skulle må bra av att träffa folk men orkar inte!
Skulle må bra av att ha barnen hela tiden men det går inte!
Skulle må bra av att ha solsken men det är bara skitväder ute!

Denna period går över det vet jag och faktiskt är det skönt att skriva av sig, någon kram kommer det ju i alla fall.

Så tillbaka till verkligheten med mycket jobb!

Hej svejs!

Kommentarer

Postat av: Titti

Publicerad 2008-02-07 10:15:47

En liten vinterdepp...? Känner igen mig lite, sa just igår att det bara är grått och tråkigt och just nu bara sommaren att se fram emot! Och dit är det långt! Harvar på i samma spår, varje dag... Nämen nu sitter jag här och tycker synd om mig själv! Det var inte meningen!

Snart är våren här, det blir ljusare och lättare!
Hoppas du känner dig piggare snart!!!!

Postat av: Eva

Publicerad 2008-02-07 15:24:07

Det där dåliga samvetet....!
Man ska tänka possitiva tankar o inte deppa för vad man inte gjort eller orkar göra.
Bättre att göra lite varge dag än inget alls
Kram från Jämtland

Postat av: MaryChamberlain

Publicerad 2008-02-07 17:15:35

Klart som korvspad att du måste vila någon gång i mellan jobben! Kör man på för hårt bränner man sitt ljus i båda ändarna och då blir INGET gjort under en LÅÅÅNG period. Och det vore inte bra för dej! Vad gillar du mer än att bygga på båten, umgås med barna och vänner och att resa?
När jag driver på mej för hårt, det händer ofta, så brukar en promenad i lugnt tempo med en bra vän att samtala med vara precis vad jag behöver. Att både komma ut och prata av sej är ofta det man mest behöver i såna lägen.

Postat av: Pernilla

Publicerad 2008-02-07 21:53:15

Du måste vila, ta det lugnt och gör något ANNAT.
Sätt dej ner och gör album till dina barn. Du har ju tagit massor av fina bilder. Samla på dej material i albumen efter hand. Jag lovar att du kommer att hitta gladare tankar då. Barn glädjer alltid och de kommer att bli superglada när det är färdigt.
Kram
/P

Postat av: Jessica

Publicerad 2008-02-11 22:38:14

Hej lille vän! Usch! Inte roligt när man känner sådär! Puh! Vet hur det är, är likadan just nu!
Men du vet, man behöver inte vara på topp JÄMNT! man kan ta det lugnt och man får ha sina deppiga dagar också!
Hoppas att det blivit bättre! Massor med kramar till dig!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela