Jag och mina barn på resande fot i livet

En strålande vinterdag

Publicerad 2008-02-16 17:27:30 i Allmänt,

Wow det är så jag kan sammanfatta dagen hittills, tänkte lägga upp lite bilder medan barnen slappar och köttet ligger på marinad.

Idag har det hänt mycket! Körde lilla älsklingen till Friskis & Svettis där hon skulle vara med en dagis kompis på hennes gympa pass, så jag lämnade henne där med kompisens mamma. Des större älsklingarna tog jag med till båt affären där vi beställde Vattentankmätare till båten, självklart så fanns dessa inte hemma :(
Sedan bar det väg för att hämta lilla älsklingen igen. Sedan var det dags för dagens lördagsgodis till barnen, jag bruka faktiskt inte köpa till mig själv (duktiga jag).
När detta var klart blev det en kort tur till bygmax och inhandlade klarlack till båten och slutligen till båten för att hämta ekbetsen. (puhh mycket flängande fram och tillbaka blev det)

Is runt båten
Is runt båten 2
Som ni ser så läg isen runt båten, vi hade haft - 15 grader inatt så det var inte så konstigt att isen låg!
När vi kom hem så åt vi lite korv med bröd och sedan packade vi ryggsäcken och gav oss iväg på en 2 timmar skogspromenad.
image317
Det var väldigt mysigt i skogen, Kalle knyter skon i bakgrunden till en glad Alexandra, hon är glad även fast bilden säger något annat!
image318
Hittade en vädig mysig kulle lång in i skogen!
image319
Jag stod nedanför det enorma stupet på 2 meter!
image320
Målet var en sjö som låg någon kilometer bort. Jag hade ingen aning var den fanns men jag hade för mig att den skulle ligga åt ett visst håll, och självklart så hittade vi den :-D
image322

Kalle och Alexandra inspekterar isen som var ca 10cm tjock! Vi hittade massa bubblor som hade frusit inne i isen och den var alldeles genomskinlig!


image323
Adam gjorde samma sak!

image324

Jag och Alexandra på mina axlar. Fick bära henne den sista halvtimmen det hade jag iof räknat med. De facto är att jag har burit alla mina barn på mina axlar många gånger tills dem var ca 6 år så jag har ganska starka nackmuskler :-D
image325
I höjd ordning. Alexandra, Mats och Adam, Kalle som mäster fotograf!

image327

Kalle vid en välförtjänt fikapaus. Pausen bestod av juice och hembakade lussebullar och kakor, mumms!
Alexandra och Adam leker i bakgrunden på lekplatsen som vi hittade efter 1½ timmes promenad!
Barnen var helt suveränt duktiga och de tyckte de var jätte kul, de klagade inte en enda gång :-D

När vi kom hem så blev det slappa dags för barnen och jag betsade listerna som skall vara på salongtaket på båten (utomhus). Visst det var ingen optimal plats att jobba på men ändå!, det blev bra!

Nu är det dags att fixa maten som kommer att bestå av fläskare och pommes med egen marinad!!, mumms!

Ha en bra kväll alla!!!

Kommentarer

Postat av: Titti

Publicerad 2008-02-16 19:32:26

Härlig dag! Härliga barn! God mat!
Kan det bli bättre?! Hoppas ni får en fortsatt mysig helg!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2008-02-16 22:12:25

Åhh, vad det ser mysigt ut.
/P

Postat av: Junitjej

Publicerad 2008-02-16 22:27:28

Vad mycket snö!

Postat av: Therèse

Publicerad 2008-02-16 23:49:03

Ja det är fegt att inte kunna stå för vad man skriver.
Tack så mycket, har letet efter någon sida där man kan kolla upp IP-adresser och sånt men inte hittat så tack så mycket :)

Postat av: Annsingen

Publicerad 2008-02-17 06:51:57

God morgon! Hoppas du sovit gott!

Postat av: Soffie

Publicerad 2008-02-17 18:25:00

Å vad underbara vinterbilder och va mysigt ni verkat ha haft det:O)
Här i Karlstad har vi ingen snö å idag hade vi 8+. Ha en bra nästa vecka:O)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela