Jag och mina barn på resande fot i livet

En minnesvärd dag!

Publicerad 2008-02-03 10:42:13 i Allmänt,

Det blev en minnesvär dag igår på många sätt!
Dagen började med en bilresa till Stockholms hamn kl 06:25 på morgonen och var framme vid båten ca 07:00.
Jag kunde konstatera att det inte var många som skulle åka i alla fall med bil och endast 3 st som skulle till Åland :-D, snacka om högsäsong, självklart var det övervägande långtradare på båten som vanligt!
image284

Direkt när vi hade kom ombord så var det frukosten som gällde och vi möte en hel del äldre personer som var dyngraka (tyvärr finnar), de var inte snygga alls.... Frukosten satt bra i alla fall.
Inne i skärgården så blåste det inte så mycket, lite dyningar bara med det är bara mysigt och barnen klagade inte alls!
Asså barnen var helt suveräna hela dagen, jag har verkligen exemplariska barn, inga bråk eller gnäll utan bara såååå lätta att ha med att göra.
Utresan bestod mest av lek, Alexandra i boll havet och Kalle och Adam i spelrummet!
Utresa BollhavUtresa spelrum 3utresa spelrum 2Spelrum utresa
Smart som man är (eller rättare sagt snål!) hade vi med oss lunch som verkligen rann ner!
Alexandra hungrigAlexandra hungrig 2
Som synes på A med hamster kinder :-D
Väl framme i hamn så gick vi på Museum, konst museum var det tror jag, vi hade nämligen inte så mycket tid mellan ankomst och avgång. Dock så han vi plöja lite affärer först!
Museum Åland 3Museum Åland 2Museum Åland
Inte nog att det var gratis det var verkligen intressant och det tyckte barnen också!
Kl 15:20 så var det dags att åka till hamnen där båten väntade
Mariehamn hamnHemresa
Hittade en ny skylt, kan några säga mig vad dessa förställer!
Rolig skylt?
Denna hemresa kan inte vara lönsamt för Vikingline, vi var den enda barnfamiljen så vi hade hela lekrummet för oss själv förutom en klasskamrat till Adam som vi träffade på båten!
Såå underbart med att ha ett helt lekrum endast för familjen Håkansson :-D
Hemresa lekrum
Hemresa lekrum
Lekkillen frågade om barnen ville ha tatueringar och det fick Al och Ad, blev jätte fina!

Hemresan var den en ganska vinglig hemfärd, verkligen höga vågor!, läntade verkligen med att åka med egen båte i sommar!!!
Hemresa storm
Efter middagen så var det lekrummet /spelhörnan som hägrade igen! och när det var dags att gå ner till bildäcket så tittade jag ut och vad fick jag se då "SNÖSTORM", det hade kommit 10 cm på ett kick, men det gick bra att köra hem, hon är säker gamla bettan :-D
Vi var tvungna att åka förbi båten och se hur den mådde och den såg ut att vara okey!

Lite suddig bild bara eftersom det toksnöade!
Lilla älsklingen somnade ca 15 min efter vi hade kommit i hamn, helt utmatad och det förstår jag.
Kan bara rekomendera Åland, ligger verkligen nära (om man bor när kusten och färjelägret så att säga) billigt och en utomlandskänsla!
Nu är det städa hela huset som gäller :(
Hoppas ni alla andra hade en lika bra lördag som vi hade!

Kommentarer

Postat av: Annsingen

Publicerad 2008-02-03 10:49:23

Fina bilder ni verkar ha haft det underbart:))
Jo Håkan har ju bara en "nästanrumpa" men den är okej:))
Välkommen hem får man säga också...vad gillar du min nya design?

Postat av: Annsingen

Publicerad 2008-02-03 10:58:32

haha ja en falsk ja:))
Mja Tobbe ska på bowlingkalas så vi ska skjutsa honom och hämta ..In på djuraffären och köpa kissand till Mingla och sedan hem och laga mat och göra lite läxor...Alltså en helt vanlig tråkig söndag..

Postat av: Annsingen

Publicerad 2008-02-03 11:08:56

Men det är ju kul att åka pulka:))

Postat av: MaryChamberlain

Publicerad 2008-02-03 11:19:22

Vilken hel helg ni har haft tillsammans! Bilderna visar en del av alla roliga saker ni fick uppleva och minnas tillsammans!!
Hoppas den snö ni fick ligger bättre än den vi fick... Den är redan på väg bort... :(

Postat av: Titti

Publicerad 2008-02-03 16:48:57

Härlig dag ni haft, längtar efter att barnen ska bli lite större så man kan göra mer avancerade utflykter än till lekparken! Ha en skön kväll!

Postat av: Jessica

Publicerad 2008-02-03 20:26:52

Det låter som ni haft en rolig helg! Haha! Men lite dåligt väder drabbades ni av ändå?
själv ligger man å pluggar under täcket... Mysigt!
Ja, det finns gott om röriga stockholmare! haha!
kram på dig!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2008-02-03 21:04:34

Vilken mysig helg!
Hm, Åland, nära kusten bor jag, men nära till Åland? Nej, men va ska jag dit och göra? Fast kanske en dag, man vet aldrig.

"Lilla älsklingen somnade ca 15 min efter vi hade kommit i hamn....." jag trodde du menade din båt, fniss.
/P

Postat av: Annsingen

Publicerad 2008-02-04 04:59:51

morrn!
Det är människorna i Köpingprogrammet jag älskar!:))
Hhahah ja vad har du nu gjort för ont:))

Postat av: Johanna

Publicerad 2008-02-04 08:16:16

Haha, klockrent med ett tomt lekrum:P.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Matte

Ensamstående pappa med 3st underbara barn. Hojåkning, skärgården och andra aktiviteter.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela